Lecturer(s)
|
|
Course content
|
1. Paper specifications: 2. - 5. Analysis and synthesis of a given territory 6. - 10. Proposed design formation 10. - 12. Application of a graphic sofware 13. Semestral paper presentation
|
Learning activities and teaching methods
|
Collaborative instruction, Discussion, Multimedia supported teaching, Skills demonstration, Task-based study method, Individual study, Lecture with visual aids, Practicum
- Contact hours
- 26 hours per semester
- Individual project (40)
- 25 hours per semester
- Undergraduate study programme term essay (20-40)
- 10 hours per semester
|
prerequisite |
---|
Knowledge |
---|
popsat důležité aspekty ochrany a tvorby krajiny |
vysvětlit význam Evropské úmluvy o krajině |
vysvětlit význam prosazování ochrany a zachování přírodních a kulturních hodnot krajiny |
Skills |
---|
vnímat a chápat vztahy v krajině |
learning outcomes |
---|
provést analýzu a syntézu modelového území |
využít pro analýzu území nástroje GIS |
vyřešit návrh respektující závěry Evropské úmluvy o krajině |
teaching methods |
---|
Field trip |
Project-based instruction |
Individual study |
One-to-One tutorial |
Discussion |
assessment methods |
---|
Skills demonstration during practicum |
Seminar work |
Individual presentation at a seminar |
Continuous assessment |
Project |
Recommended literature
|
-
Bárta, František,; Němec, Jan,; Pojer, František. Krajina v České republice. Praha : Consult, 2007. ISBN 80-903482-3-8.
-
Štěrba, Otakar. Říční krajina a její ekosystémy. 1. vyd. Olomouc : Univerzita Palackého, 2008. ISBN 978-80-244-2203-9.
-
Váchal, J. Pozemkové úpravy. Praha Consult, 2011. ISBN 80-903482-8-9.
|