Vyučující
|
-
Špikla Jaroslav, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Základní pojmy z oblasti informatiky a výpočetní techniky. Práce se soubory a adresáři. Orientace a komunikace v univerzitní počítačové síti - WEBNET, UIS. Struktura počítače, periférie a vnější paměti - základní přehled, vývojové tendence. Přehled systémového a aplikačního programového vybavení. Zpracování digitálního obrazu. Charakteristika textových procesorů. Textový procesor - formátování textu, styly, generování obsahu, odkazy na literaturu. Textový procesor - vkládání tabulek, obrázků a matematických výrazů. Textový procesor - nástroje pro týmovou práci. Spolupráce aplikací kancelářského balíku. Tvorba prezentací - zásady, vkládání tabulek a grafických objektů
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s praktickými aplikacemi, Prezentace práce studentů, Studium metodou řešení problémů, Samostatná práce studentů, Samostudium studentů, Samostudium literatury, Cvičení
- Kontaktní výuka
- 30 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 10 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 28 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
orientovat se v grafickém uživatelském rozhraní počítače |
orientovat se v operačním systému Microsoft Windows na základní uživatelské úrovni |
orientovat se na síti Internet |
rozumět pojmům z oblasti elektronické komunikace |
Odborné dovednosti |
---|
používat počítač na základní uživatelské úrovni |
pracovat v operačním systému Microsoft Windows na základní uživatelské úrovni |
vyhledávat informace na síti Internet |
vytvářet emailové zprávy včetně přílohy |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
rozlišovat pojmy data, soubory, adresáře |
orientovat se v univerzitní počítačové síti |
orientovat se v prostředí textového procesoru |
rozumět způsobu zpracování dat v tabulkovém procesoru |
orientovat se v software pro tvorbu prezentací |
Odborné dovednosti |
---|
uložit soubor na vnější paměť počítače nebo vložit do jiné aplikace |
vyhledávat a zpracovávat údaje z elektronických informačních zdrojů |
vytvořit rozsáhlejší komplexní textový dokument s využitím stylů pro formátování textu |
doplnit titulky ke vloženým objektům a vytvářet jejich seznamy včetně práce s bibliografickými záznamy ve Správci referencí |
vytvořit 2D a 3D tabulku v tabulkovém procesoru obsahující základní funkce nebo jednoduché vzorce a data vizualizovat formou vhodného grafu |
vytvořit a odprezentovat odbornou prezentaci před publikem |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Řešení problémů, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Odborné dovednosti |
---|
Přednáška s demonstrací, |
Samostudium, |
Obecné způsobilosti |
---|
Prezentace práce studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti |
---|
Ústní zkouška, |
Obecné způsobilosti |
---|
Ústní zkouška, |
Doporučená literatura
|
-
Kasal, P. - Svačina, Š. Internet a medicina. Grada, 2001.
-
Kasal, P. - Svačina, Š. Lékařská informatika. Praha: Karolinum, 1998.
-
Pecinovský Josef. Microsoft Office PowerPoint 2007. Hotová řešení. Computer Press, 2008.
-
Pecinovský Josef. Microsoft Office Word 2007. Hotová řešení. Computer Press, 2009.
|