Lecturer(s)
|
-
Procházka Libor, Ing. Ph.D.
|
Course content
|
Communication in computer network - WEBNET, University Information System. Work with files and directories, electronic information resources. Text processor - formats, styles, contents, references in documents. Text processor - objects in documents. Spreadsheets - fundamental features, cell adress. Spreadsheets - standard functions, dynamic formulas. Spreadsheets - charts. Spreadsheets - data sort. Presentations - fundamental principles, inserting tables and graphic objects. Co-operation office suite application.
|
Learning activities and teaching methods
|
Lecture supplemented with a discussion, Lecture with practical applications, E-learning, Collaborative instruction, Multimedia supported teaching, Students' portfolio, One-to-One tutorial, Group discussion, Skills demonstration, Task-based study method, Individual study, Students' self-study, Self-study of literature, Practicum
- Presentation preparation (report) (1-10)
- 10 hours per semester
- Undergraduate study programme term essay (20-40)
- 34 hours per semester
- Contact hours
- 8 hours per semester
|
prerequisite |
---|
Knowledge |
---|
orientovat se v grafickém uživatelském rozhraní počítače |
orientovat se v operačním systému Microsoft Windows na základní uživatelské úrovni |
orientovat se na síti Internet |
rozumět pojmům z oblasti elektronické komunikace |
Skills |
---|
používat počítač na základní uživatelské úrovni |
pracovat v operačním systému Microsoft Windows na základní uživatelské úrovni |
vyhledávat informace na síti Internet |
vytvářet emailové zprávy včetně přílohy |
Competences |
---|
N/A |
learning outcomes |
---|
Knowledge |
---|
rozlišovat pojmy data, soubory, adresáře |
orientovat se v univerzitní počítačové síti |
orientovat se v prostředí textového procesoru |
rozumět způsobu zpracování dat v tabulkovém procesoru |
orientovat se v software pro tvorbu prezentací |
Skills |
---|
uložit soubor na vnější paměť počítače nebo vložit do jiné aplikace |
vyhledávat a zpracovávat údaje z elektronických informačních zdrojů |
vytvořit rozsáhlejší komplexní textový dokument s využitím stylů pro formátování textu |
doplnit titulky ke vloženým objektům a vytvářet jejich seznamy včetně práce s bibliografickými záznamy ve Správci referencí |
vytvořit 2D a 3D tabulku v tabulkovém procesoru obsahující základní funkce nebo jednoduché vzorce a data vizualizovat formou vhodného grafu |
vytvořit a odprezentovat odbornou prezentaci před publikem |
Competences |
---|
N/A |
teaching methods |
---|
Knowledge |
---|
Lecture supplemented with a discussion |
E-learning |
Multimedia supported teaching |
Task-based study method |
Skills demonstration |
Collaborative instruction |
Group discussion |
Self-study of literature |
Individual study |
Students' portfolio |
One-to-One tutorial |
Interactive lecture |
Skills |
---|
Lecture with visual aids |
Self-study of literature |
Competences |
---|
Students' portfolio |
assessment methods |
---|
Knowledge |
---|
Individual presentation at a seminar |
Seminar work |
Skills |
---|
Oral exam |
Competences |
---|
Oral exam |
Recommended literature
|
-
Franců, Marie. Microsoft Office - grafy a diagramy : Excel, Word, PowerPoint. Praha : Grada Publishing, 2005. ISBN 80-247-1189-3.
-
Hradský, Josef. PowerPoint 2003 : jak ovládáme PowerPoint, jak připravujeme prezentace, jak pracujeme se snímky, jak upravujeme objekty, jak si poradíme s textem, jak předvádíme prezentaci. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2004. ISBN 80-247-0903-1.
-
Kasal, P. - Svačina, Š. Internet a medicina. Grada, 2001.
-
Kasal, P. - Svačina, Š. Lékařská informatika. Praha: Karolinum, 1998.
-
Pecinovský, J. Word 2003, podrobný průvodce začínajícího uživatele. 2004.
-
Renda, M. Český Internet a MS Internet Explorer 7.0, podrobný průvodce začínajícího uživatele. Grada Publishing,, 2002. ISBN ISBN 80-247-0152-.
-
Roubal, P. Windows XP, podrobný průvodce začínajícího uživatele. Grada, 2002.
|