Vyučující
|
-
Pospíšil Bohuslav, doc. Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Třídy a objekty v interaktivním režimu BlueJ, způsoby zasílání zpráv 2. Třída a její části, konstruktory, atributy, metody; rozhraní versus implementace; kontrakt 3. Návrhové vzory Knihovní třída, Statická tovární metoda, Jedináček, Přepravka, Výčtový typ 4. Rozhraní konstrukce a implementace, třída implementující více rozhraní 5. Datové typy, balíky, JAR soubory, hlavní třída a metoda main() 6. Dědičnost typů (implementace rozhraní) a skládání jako náhrada dědičnosti 7. Dědičnost implementace a spolupráce s nadtřídou; konečná třída, abstraktní třída 8. Knihovna kolekcí - Collection, Arrays, typová anonymita versus genericita 9. Knihovna kolekcí seznamy, množiny, mapy; návrhový vzor Iterátor 10. Polymorfismus, handlery, vnitřní a vnořené třídy 11. UML: diagram případů užití, diagram tříd - vztahy asociace, kompozice, agregace 12. Lambda výrazy, anotace 13. Pokročilé návrhové vzory: Stavitel, Abstraktní továrna, Kompozit, Dekorátor, Most, Příkaz
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s praktickými aplikacemi, Samostatná práce studentů
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 30 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 30 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
rozlišovat vhodnost použití celých a reálných čísel jako proměnných |
vysvětlit pojmy proměnná, cyklus, podmínka |
vysvětlit pojmy podprogram, funkce, procedura |
rozlišovat pojmy editor, překladač, sestavovací program |
rozlišovat zdrojový kód, přeložený kód, spustitelný program |
Odborné dovednosti |
---|
používat rutinně nějaký editor |
běžné práce s personálním počítačem, tj. umístění souborů na přesně definované místo a spuštění libovolného programu |
vyhledávat základní informace ve zdrojích na Internetu |
napsat jednoduchý program v libovolném programovacím jazyce |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
vysvětlit pokročilé objektově orientovaného programování |
znát netriviální objektové vlastnosti jazyka Java |
vysvětlit principy vytváření dobrých objektových návrhů programů |
orientace v základních návrhových vzorech |
orientace v principech a některých diagramech jazyka UML |
Odborné dovednosti |
---|
navrhnout a odladit program sestávající z více tříd |
používat jednotkové testování |
vytvořit detailní UML diagram tříd jako dokumentaci ke svému programu |
programovat proti rozhraní |
používat dynamické kontejnery v jazyce Java |
používat IDE Eclipse nebo NetBeans |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška s aktivizací studentů, |
Odborné dovednosti |
---|
Řešení problémů, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Obecné způsobilosti |
---|
Samostatná práce studentů, |
Samostudium, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Kombinovaná zkouška, |
Test, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Doporučená literatura
|
-
Eckel, Bruce. Thinking in Java. 4th ed. Upper saddle River : Prentice Hall, 2006. ISBN 0-13-187248-6.
-
Herout, Pavel. Java : bohatství knihoven. 1. vyd. České Budějovice : Kopp, 2003. ISBN 80-7232-209-5.
-
Herout, Pavel. Učebnice jazyka Java. České Budějovice : Kopp, 2000. ISBN 80-7232-115-3.
-
Pecinovský, Rudolf. Myslíme objektově v jazyku Java, 2. vydání. Praha, 2009. ISBN 978-80-247-2653-3.
-
Pecinovský, Rudolf. OOP ? Naučte se myslet a programovat objektově. Brno, 2010. ISBN 978-80-251-2126-9.
|