Vyučující
|
-
Janeček Jindřich, doc. Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Seminář je organizován formou přednášek a diskusí k těmto přednáškám. Sylabus přednášek je uveřejňován každoročně Katedrou informatiky a výpočetní techniky před zahájením semestru.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Diskuse, Prezentace práce studentů, Demonstrace dovedností, Seminární výuka, Samostudium literatury, Studium textů, Seminář
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 40 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 12 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
orientovat se anatomicky v lidském těle na úrovni středoškolských znalostí |
charakterizovat elektrofyziologické procesy probíhající v lidském těle |
popsat vlastnosti nejčastěji používaných diagnostických a vyšetřovacích metod (např. CT, MRI, PET, EKG, EEG), tj. na co ta či ona metoda je vhodná, jakou strukturu a charakter mají data pocházející z těchto metod |
charakterizovat datové formáty a struktury používané pro uchovávání strukturovaných i nestrukturovaných dat |
popsat základní statistické metody testování hypotéz v případě normálního rozložení |
vysvětlit principy polynomiální interpolace a aproximace dat a definovat základní metody používané pro tyto účely včetně metod regresních |
vysvětlit význam redukce dimenze vícerozměrných dat, vyjmenovat metody k tomu určené, detailněji popsat metodu hlavních komponent (PCA) |
Odborné dovednosti |
---|
analyzovat popsaný algoritmus z hlediska jeho výpočetní a paměťové složitosti, nároků na další zdroje, apod |
implementovat v libovolném programovacím jazyce algoritmus dle jeho popisu s využitím dostupných knihoven |
přečíst a pochopit odborný text napsaný v anglickém jazyce (tj. čtení na úrovni C1) |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
ovládá čtení v anglickém jazyce na úrovni C1 |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
orientovat se v šíři poznání medicínské informatiky na úrovni aktuálního výzkumu na instituci |
Odborné dovednosti |
---|
analyzovat cizojazyčné odborné a vědecké texty, shrnout jejich obsah a posoudit jejich význam pro obor i pro vlastní práci |
prezentovat klíčové poznatky nedávného výzkumu před publikem |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Diskuse, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
Samostudium, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Obecné způsobilosti |
---|
Samostudium, |
Prezentace práce studentů, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti |
---|
Individuální prezentace, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti |
---|
Individuální prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
Davis, Martha; Davis, Kaaron J.; Dunagan, Marion. Scientific papers and presentations. San Diego: Academic Press, 2012. ISBN 978-0123847270.
-
Duarte, Nancy. Slajdologie : tajemství tvorby skvělých prezentací. 1. vyd. Brno : BizBooks, 2012. ISBN 978-80-265-0009-4.
-
Matthews, Janice R.; Matthews, Robert W. Successful Scientific Writing : a step-by-step guide for the biological and medical sciences. 3rd ed. Cambridge : Cambridge University Press, 2008. ISBN 978-0-521-69927-3.
-
Meško, Dušan; Katuščák, Dušan; Findra, Ján. Akademická příručka. Martin : Osveta, 2006. ISBN 80-8063-219-7.
-
Široký, Jan. Tvoříme a publikujeme odborné texty. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3510-5.
|