Vyučující
|
-
JANDOUŠ Jakub, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Základní pojmy počítačů a programování; programy a programovací jazyky; konvence a komentáře; datové typy; 2. Proměnné, deklarace, přiřazení, operátory, matematické výpočty 3. Návrh řešení problému, ověřování správnosti programu 4. Řídící struktury (podmíněné větvení, cyklus) 5. Debugování, Testování 6. Funkce 7. Pole (seznamy), 8. Řetězce (základ regulárních výrazů), 9. Práce se soubory 10. Struktura softwarových projektů a práce s úložišti zdrojového kódu 11. Možnosti zpracování dat 12. Možnosti vizualizace dat 13. Přehled zpracování XML, CSV resp. JSON, jakožto formátů pro výměnu dat
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 39 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 30 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 35 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Vysvětlit základní ovládání počítače |
Odborné dovednosti |
---|
Používat operační systém (Windows/Linux) |
Využívat počítač na základní úrovni |
Efektivně využívat moderní informační technologie |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
Řešit jednoduché matematické a logické úlohy na úrovni SŠ |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
Vysvětlit způsob vykonávání počítačového programu |
Popsat základní konstrukce programovacího jazyka |
Odborné dovednosti |
---|
Používat základní konstrukce programovacího jazyka |
Provést dekompozici problému na dílčí podproblémy |
Sestavit obecný postup pro řešení zadaného problému |
Z obecného postupu vytvořit funkční zdrojový kód |
Řešit úlohy zpracování dat pomocí algoritmů |
Využívat základní vlastnosti vývojového prostředí |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
Provádět analýzu problému a jeho dekompozici Jednoznačně formulovat postup potřebný k vyřešení problému |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Řešení problémů, |
Demonstrace dovedností, |
Individuální konzultace, |
Samostudium, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Řešení problémů, |
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Obecné způsobilosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Přednáška založená na výkladu, |
Řešení problémů, |
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Praktická zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Praktická zkouška, |
Obecné způsobilosti |
---|
Praktická zkouška, |
Průběžné hodnocení, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Doporučená literatura
|
-
Beazley, David M.; Jones, Brian K. Python cookbook. 3rd ed. Sebastopol : O'Reilly, 2013. ISBN 978-1-4493-4037-7.
-
Heineman G., Pollice G., Selkow S. Algorithms in a Nutshell. O'Reilly, USA, 2008. ISBN 978-0-596-51624-6.
-
Lutz, Mark. Learning Python. 4th ed. Sebastopol : O'Reilly, 2009. ISBN 978-0-596-15806-4.
-
Pilgrim, Mark. Ponořme se do Python(u) 3. Edice CZ.NIC, 2010. ISBN 978-80-904248-2-1.
-
Summerfield, Mark. Python 3 : výukový kurz. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2010. ISBN 978-80-251-2737-7.
|