|
Vyučující
|
-
Houšková Markéta, RNDr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Osvětlení Nelineární perspektiva. Anaglyfy. Anamorfózy. Řezy a průniky těles. Obalové plochy. Další speciální plochy technické praxe. Reliéf.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s diskusí, Demonstrace dovedností, Přednáška s demonstrací, Cvičení
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 40 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 30 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| mít znalosti geometrie v rozsahu předmětů KMA/DEG1 a KMA/DEG2 |
| používat zobrazovací metody (rovnoběžné a středové promítání) k zobrazení elementárních těles |
| používat zobrazovací metody (rovnoběžné a středové promítání) k zobrazen rovinných a prostorových křivek |
| používat zobrazovací metody (rovnoběžné a středové promítání) k zobrazení ploch technické praxe (rotační, šroubové, přímkové) |
| Odborné dovednosti |
|---|
| identifikovat zobrazený objekt v různých projekcích (rovnoběžném a středovém promítání) |
| řešit základní geometrické operace na křivkách a plochách (řezy, průniky, tečné roviny) |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
| bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
| bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| pracovat s plochami technické praxe rozšířené o další plochy jako např. obalové plochy |
| rozeznávat speciální techniky zobrazování jako jsou stereografická projekce, anamorfózy, reliéf, nelineární perspektiva |
| aplikovat poznatky o plochách a křivkách v praktických úlohách |
| Odborné dovednosti |
|---|
| řešit složitější úlohy na plochách (průniky) |
| aplikovat úlohy na plochách na reálné plochy |
| identifikovat speciální zobrazovací techniky |
| identifikovat objekty zobrazené pomocí speciálních zobrazovacích technik |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
| bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednáška s demonstrací, |
| Přednáška s diskusí, |
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Demonstrace dovedností, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Samostudium, |
| Přednáška s diskusí, |
| Prezentace práce studentů, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Kooperativní výuka, |
| Demonstrace dovedností, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Kombinovaná zkouška, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Kombinovaná zkouška, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Kombinovaná zkouška, |
|
Doporučená literatura
|
-
Drs, Ladislav; Novák, Josef; Roubek, Oldřich. Konstruktivní geometrie. dot. Praha : ČVUT, 1987.
-
Urban, Alois. Deskriptivní geometrie II. 2. vyd. Praha : SNTL, 1979.
-
Urban, Alois. Deskriptivní geometrie. I.. Praha : SNTL, 1977.
|