Lecturer(s)
|
-
Kovaříková Freya, RNDr. Ph.D.
|
Course content
|
History and development of geometry as an scientific discipline Geometry and descriptive geometry as a school subject Stereometry and the needs of descriptive geometry Planimetry and the needs of descriptive geometry Geometry and descriptive geometry at secondary school Modernization of teaching and learning in geometry Project
|
Learning activities and teaching methods
|
Project-based instruction, Individual study, Lecture
- Individual project (40)
- 26 hours per semester
- Contact hours
- 26 hours per semester
|
prerequisite |
---|
Knowledge |
---|
Student needs prerequisities in analytical, descriptive and differential geometry whitch are given by subjects DEG1, DG, G1 and G2. |
používat zobrazovací metody rovnoběžného a středového promítání |
aplikovat znalosti o křivkách v úlohách o nich analytickými, syntetickými a diferenciálními metodami (tečny, průniky, rovnice) |
aplikovat znalosti o plochách syntetickými, analytickými a diferenciálními metodami |
Skills |
---|
řešit geometrické úlohy v rozsahu učebních programů středních škol |
řešit geometrické úlohy o křivkách a plochách (řezy, průniky, tečné vlastnosti) |
aplikovat znalosti geometrie v praktických úlohách |
Competences |
---|
N/A |
N/A |
N/A |
learning outcomes |
---|
Knowledge |
---|
popsat historii a vývoj geometrie jako vědecké disciplíny |
popsat geometrii a deskriptivní geometrii jako vyučovací předmětu |
vysvětlit stereometrii z hlediska potřeb deskriptivní geometrie |
vysvětlit planimetrii z hlediska potřeb deskriptivní geometrie |
vyučovat geometrii a deskriptivní geometrii na SŠ |
Skills |
---|
srozumitelně zprostředkovat geometrické pojmy a vztahy |
porozumět problémům žáků a dokázat vysvětlit řešení různými způsoby přispůsobenými potřebám žáků |
umět motivovat žáky k zájmu o předmět (vyhledávat motivační úlohy) |
komunikovat s žáky a jejich rodiči o obsahu a metodách výuky |
Competences |
---|
N/A |
N/A |
N/A |
teaching methods |
---|
Knowledge |
---|
Lecture |
Project-based instruction |
Individual study |
Skills |
---|
Task-based study method |
Students' portfolio |
Discussion |
Competences |
---|
One-to-One tutorial |
Task-based study method |
Students' portfolio |
assessment methods |
---|
Knowledge |
---|
Practical exam |
Skills |
---|
Skills demonstration during practicum |
Competences |
---|
Continuous assessment |
Skills demonstration during practicum |
Recommended literature
|
-
M. Hejný a kol. Teória vyučovania matematiky 2.. Bratislava : SPN, 1990. ISBN 80-08-01344-3.
|