Vyučující
|
-
Vokurka Pavel, prof. Dr. Ing. DSc.
|
Obsah předmětu
|
1.Buňka a její součásti. Tkáně a jejich rozdělení. 2.Stavba těla. Kosterní systém. Kost a její stavba, spojení kostí. 3.Svalový systém. Hlavní svaly a jejich funkce. 4.Trávicí systém. Výživa, složky potravy. 5.Urogenitální systém a vývodné cesty močové. 6.Tělesné tekutiny, funkce krve. 7.Krevní oběh a srdce. 8.Dýchací systém. Mechanika a regulace dýchání. 9.Nervový systém (periferní a centrální). 10.Imunitní systém. 11.Kůže a kožní adnexa. 12.Smyslové orgány. Receptory, čich, chuť, 13.Smyslové orgány.Sluch, zrak, ústrojí rovnováhy. Předmět bude zajišťován ve spolupráci s LF UK v Plzni.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s demonstrací, Cvičení, Exkurze, výuka v terénu
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 60 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 65 hodin za semestr
- Účast na exkurzi [reálný počet hodin - max. 8h/den]
- 8 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
orientovat se v anatomii a fyziologii lidského těla v rozsahu výuky na střední škole |
Odborné dovednosti |
---|
identifikovat a popsat orgány lidského těla v rozsahu výuky na střední škole |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
orientovat se v anatomii lidského těla v rozsahu potřebném pro aplikace v oblasti biomechaniky |
orientovat se ve fyziologii orgánů a systémů lidského těla v rozsahu potřebném pro aplikace v oblasti biomechaniky |
Odborné dovednosti |
---|
identifikovat základní orgány a systémy lidského těla z pohledu anatomie |
vysvětlit základní funkce orgánů a systémů lidského těla z pohledu fyziologie |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška s demonstrací, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Odborné dovednosti |
---|
Přednáška s demonstrací, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Obecné způsobilosti |
---|
Přednáška s demonstrací, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Ústní zkouška, |
Odborné dovednosti |
---|
Ústní zkouška, |
Obecné způsobilosti |
---|
Ústní zkouška, |
Doporučená literatura
|
-
Dylevský, Ivan; Trojan, Stanislav. Somatológia 1. Martin : Osveta, 1992. ISBN 80-217-0534-5.
-
Motáň,J. Základy anatomie a fyziologie. Učební texty. ZČU Plzeň, 1997.
|