|
Vyučující
|
-
Janouš František, MgA. Ing.
-
Šamánek Erik, MgA.
|
|
Obsah předmětu
|
1.-2. teorie barev a pokročilé nástroje Photoshopu pro práci s barvou 3.-4. cvičení na odlišení stylu malby 5.-13. osobní konzultace zaměřené na podporu individuálních potřeb studentů
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Dialogická výuka, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Skupinová konzultace, Demonstrace dovedností, Seminární výuka, Samostatná práce studentů
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 40 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| orientovat se v základních parametrech hardwaru a softwaru pro digitální malbu, orientovat se v uživatelském rozhraní běžných druhů tabletů, zná základní programy využívané pro digitální malbu, pluginy štětce, photobashing, a možnosti využití 3D ve vlastní tvorbě |
| reprodukovat názvy a definice základních stavebních prvků jazyka digitální malby včetně parametrů hardwaru a softwaru aplikovat znalosti o základním malířském tvarosloví při navržení kompozice zaměřené na vlastní styl, vybavit si základní stylové kánony v malbě a vizuálním vyjadřování, orientovat se v uživatelském rozhraní běžných druhů tabletů, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| využívat zakladní hardwar a softwar pro digitální malbu, tvořit v základních programech využívaných pro digitální malbu, používat pluginy štětce, photobashing, a 3D efekty ve vlastní tvorbě |
| využívat zakladní hardware a software pro digitální malbu, zvolit vhodné prostředky pro záměr své práce, používat pluginy štětce, photobashing, a 3D efekty ve vlastní tvorbě dále rozvíjet svůj osobitý styl a hledat vhodné a originální formy svého malířského vyjádření, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodovat v souvislostech jen částečně známých srozumitelně a přesvědčivě sdělovat odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, samostatně získávat další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru |
| bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
| bc. studium: vytváří hypotézy, navrhuje postupné kroky, zvažuje využití různých postupů při řešení problému nebo ověřování hypotézy, |
| bc. studium: prezentuje vhodným způsobem svou práci i sám sebe před známým i neznámým publikem, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| pokročilých funkcí grafických programů využívaných pro digitální malbu a procedurálních postupů grafických efektů široké škály postupů uplatnitelných v digitální malbě o hlubším porozumění vlastnímu stylu a stylovým rámcům vytvářených respektovanými experty v oblasti digitální malby |
| o hlubším porozumění vlastnímu stylu a stylovým rámcům vytvářených respektovanými experty v oblasti digitální malby, základních funkcí grafických programů využívaných pro digitální malbu a procedurálních postupů grafických efektů, možností pro využití široké škály technologií a postupů digitální malby, základního porozumění elementárním prvkům malířské kompozice a jejich možnostem v kombinaci s digitálními technologiemi,, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| ve své tvorbě využívá pokročilých funkcí grafických programů využívaných pro digitální malbu a procedurálních postupů grafických efektů uplatňuje širokou škálu postupů z oblasti digitální malby hlouběji reflektuje vlastní styl a stylové rámce vytvářené respektovanými experty v oblasti digitální malby |
| ve své tvorbě využívat pokročilých funkcí grafických programů využívaných pro digitální malbu a procedurálních postupů grafických efektů, hlouběji reflektovat vlastní styl a stylové rámce vytvářené respektovanými experty v oblasti digitální malby, uplatňovat širokou škálu postupů z oblasti digitální malby se zaměřením na svůj primární obor, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory |
| bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
| bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
| bc. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Demonstrace dovedností, |
| Skupinová konzultace, |
| Individuální konzultace, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Samostatná práce studentů, |
| Prezentace práce studentů, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Diskuse, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Individuální prezentace, |
| Průběžné hodnocení, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Seminární práce, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Doporučená literatura
|
-
Graffová K., Oliverová C. Svět XX. století od post.impresionismu po digital art. Albatros Praha, 2003.
-
James Gurney. Color and light a guide for the realist painter. .
-
Kol. aut. Digitální malířské techniky. ISBN 978-80-251-3627.
-
Marcos Mateu-Mestre. Framed ink: drawing and composition for visual storytellers. ISBN 978-1-933492-95-7.
-
Paul, Christiane. Digital art. 2nd ed. New York : Thames & Hudson, 2008. ISBN 978-0-500-20398-9.
|