|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
1) *Ekonomika, balancing, použití metrik a datové analýzy 2) Konzultace, prezentace projektů 3) * Možnosti a limity interakce hráčů s hrou a hry s hráči 4) Konzultace, prezentace projektů 5) *User experience, UI 6) Konzultace, prezentace projektů 7) *Deskové hry III - komplexní hry, hry pro pokročilé, balancing 8) Konzultace, prezentace projektů 9) *Narativní design IV - dialogy, lore texty, ingame popisy, inventáře 10) Konzultace, prezentace projektů 11) * Fungování reálného game dev., současná východiska herního světa 12) Konzultace, prezentace projektů *Předložení konečné verze semestrálního projektu
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Projektová výuka, Dialogická výuka, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Seminární výuka, Samostatná práce studentů, Seminář
- Kontaktní výuka
- 130 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 40 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
- 50 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 55 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| o plánování projektu (skici, scénáře, jednoduché storyboardy, animační práce) obsahového rozboru námětu a jeho strukturace do scénáře herních prvků a strukturace interaktivních komponent a jejich řetězení o technologických postupech v oblasti animovaných cvičení o soudobých stylových kánonech interaktivního designu o vizuálních prostředcích vhodných interaktivní design a tvorbu |
| Odborné dovednosti |
|---|
| plánuje projekt jednodušší interaktivní aplikace nebo trikového a vizuálního efektu navrhuje výstavbu děje (scénář, storyboard), nebo strukturu herního či interaktivního prvku realizuje krátký animační útvar určený pro webové prohlížeče, e-knihu, nebo herní aplikaci reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech, reflektuje svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů, s erudicí prezentuje svoji práci profesnímu společenství je schopen akceptovat a tvrčím způsobem využít hodnotící a kritické response |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
| bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
| bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| o plánování jednoduššího projektu vizuálního stylu interaktivní aplikace obsahového rozboru a strukturace tématu práce o jednoduché architektuře interaktivních a herních prvků o základních technologických postupech v oblasti animovaných cvičení o soudobých stylových kánonech interaktivního designu o vizuálních prostředcích vhodných pro interaktivní design a tvorbu |
| Odborné dovednosti |
|---|
| plánuje projekt interaktivní aplikace nebo jednoduchého trikového a vizuálního efektu navrhuje výstavbu děje, nebo strukturu herního či interaktivního prvku realizuje jednoduchý animační útvar určený pro webové prohlížeče, e-knihu, nebo herní aplikaci reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech, reflektuje svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů, s erudicí prezentuje svoji práci profesnímu společenství je schopen akceptovat a tvrčím způsobem využít hodnotící a kritické response |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
| mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Prezentace práce studentů, |
| Individuální konzultace, |
| Seminární výuka (badatelské metody), |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností, |
| Prezentace práce studentů, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Diskuse, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Seminární práce, |
| Průběžné hodnocení, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Výstupní projekt, |
| Praktická zkouška, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Seminární práce, |
|
Doporučená literatura
|
-
Anderson, Stephen P. Seductive interaction design : creating playful, fun, and effective user experiences. Berkeley : New Riders, 2011. ISBN 978-0-321-72552-3.
-
Austin Shaw. Design for Motion. ISBN 9781138812093.
-
Bendazzi, Giannalberto. Animation : a world history. Volume 1, Foundations - the Golden age. 2016. ISBN 978-1-138-85452-9.
-
Harryhausen, Ray, Dalton, Tony. Century of Stop-Motion Animation: From Melies to Aardman. Watson-Guptill, 2008. ISBN 0823099806.
-
Chris Bateman. Game Writing, Narrative Skills for Videogames. Bloomsbury Academic. 2021.
-
Christopher Vogler. Scénáristova cesta. NAMU. 2023.
-
Jesse Schell. The Art of Game Design. Taylor & Francis Ltd. 2019.
-
Pavel Dobrovský. 50 let videoher. Naked Dog & Xzone.
-
Raph Koster. A Theory of Fun for Game Design. ? The State of Play: Creators and Critics on Video Game Culture. Seven Stories Press. 2015.
-
Scott Rogers. Level up! The Guide to Great Video Game Design. ohn Wiley & Sons Inc. 2014.
-
Tracy Fullertonová. Workshop herního designu. NAMU. 2021.
-
Wiedemann, Julius. Animation Now!. Hong Kong : Taschen, 2007. ISBN 978-3-8228-3789-4.
|