|
Vyučující
|
-
Juha Vladimír, MgA. Mgr.
-
Čechura Tomáš, MgA.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Seznámení s průběhem semestru a požadavky na získání zápočtu. Představení programu Rhinoceros a první zorientování nástrojových paletách. 2. Zorientování se ve virtuálním 3D prostoru, používání klávesových zkratek a tlačítek myši. 3. Tvorba jednoduchých objektů pomocí nástrojů úsečka, lomená čára. 4. Tvorba jednoduchých objektů pomocí nástroje křivka. Editace křivek - stříhání, rozdělování a spojování. 5. Editace křivek pomocí řídících bodů a pomocí skupiny nástrojů "Nástroje pro křivky" 6. Tvorba základních geometrických objektů jako kruh, čtverec atd. 7. Používání nástrojů pro tvorbu písma a textu 8. Tvorba jednoduchých rovinných ploch za pomoci vytvořených křivek. Spojování, stříhání rozdělování takových ploch 9.-10. Editace jednoduchých ploch s pomocí skupiny nástrojů pro úpravu ploch. 11. Tvorba jednoduchých těles z křivek nebo ploch. 12.-13. Tvorba scény a použití základních nástrojů pro vizualizaci Názorná praktická výuka je průběžně doprovázena teoretickým výkladem pedagoga.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s praktickými aplikacemi, Skupinová výuka, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Přednáška s demonstrací
- Projekt individuální [40]
- 20 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 20 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| na základní úrovni porovnávat a analyzovat různé výtvarné výrazy z hlediska estetického, sémiotického a technického, reprodukovat znalosti o historických i současných stylových kánonech, reprodukovat znalosti o vizuálních prostředcích vhodných pro animovanou tvorbu, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| pracovat samostatně a flexibilně reagovat na hodnotící komentáře vyučujícího projevit vlastní kreativitu ve vztahu k obecným zadáním a vůli hledat různá výtvarná řešení, alterovat je a konstruktivně hodnotit projevit snahu o výtvarný experiment a hledání originálního a výstižného řešení zadaného problému na základní uživatelské úrovni ovládat některé základní počítačové a digitální programy pro tvorbu grafiky, animací, atp. |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
| bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
| bc. studium: vytváří hypotézy, navrhuje postupné kroky, zvažuje využití různých postupů při řešení problému nebo ověřování hypotézy, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| základních nástrojů a základních pracovních postupů používaných pro tvorbu, editaci a základní vizualizace 3D modelů, dílčích postupů či operací a jejich možné alterace a náhrad v různých specifických případech, možností využití 3D vizualizace v různých odvětvích svého oboru, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| samostatně vymodeluje v programu Rhinoceros dle stanovených parametrů a v určeném čase zadaný objekt používá základní pracovní postupy pro tvorbu, editaci a základní vizualizaci 3D modelů, efektivně využívá základní nástroje (úsečku, křivku, editaci křivek, rotaci, vytažení, stříhání, následně rekonstrukci křivek a základy renderování včetně tvorby scény pro renderování), prezentovat vlastní práci a obhájit v kritériích technicko-estetických, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
| bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
| bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Prezentace práce studentů, |
| Individuální konzultace, |
| Seminární výuka (badatelské metody), |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností, |
| Prezentace práce studentů, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Diskuse, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Seminární práce, |
| Průběžné hodnocení, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Výstupní projekt, |
| Praktická zkouška, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Seminární práce, |
|
Doporučená literatura
|
-
Manuál k aktuální verzi programu Rhinoceros.
-
web stránky s postupy modelování.
-
Puncman, Petr. Modelujeme v programu Rhinoceros 3D. Plzeň : Západočeská univerzita, 2008.
|