Předmět: Marketing management služeb v angličtině

» Seznam fakult » FEK » KMO
Název předmětu Marketing management služeb v angličtině
Kód předmětu KMO/AMANS
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinně-volitelný, Volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Hodoval Petr, Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
Základy marketingového managementu služeb a specifika služeb Základní aspekty Service Dominant Logic (S-D) Strategický a operativní marketingový management služeb Designování procesu poskytování služeb (včetně základních aspektů design thinking přístupu v marketingovém managementu služeb) Teoretické přístupy k marketingovému managementu služeb Zákazník ve službách - chování, spokojenost, loajalita Kvalita v oblasti služeb a její řízení Řešení stížností a zlepšení služeb Marketingový mix ve službách Vyvažování poptávky a kapacit Vytváření prostředí služeb Řízení zdrojů v podnicích služeb a kontrolní procesy v podnicích služeb Jednotlivá témata budou doplňována zpracováním dílčích praktických úkolů a případových studií.

Studijní aktivity a metody výuky
  • Kontaktní výuka - 39 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15] - 10 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku [10-60] - 25 hodin za semestr
  • Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100] - 30 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
charakterizovat základní mikro- a makroekonomické veličiny, struktury a závislosti
prokázat znalost základů marketingu a managementu
Odborné dovednosti
aplikovat základní nástroje marketingového management
Obecné způsobilosti
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých,
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru.,
Výsledky učení
Odborné znalosti
interpretovat hlavní principy a postupy řízení podniků poskytujících služby
charakterizovat strategický a operativní management v podnicích služeb
identifikovat význam sektoru služeb v ekonomice
popsat a vysvětlit procesy poskytování služeb, řízení kvality v podnicích služeb
vysvětlit různé způsoby stanovování cen služeb a kontrolní procesy v podnicích služeb
Odborné dovednosti
aplikovat základní postupy získávání informací v podnicích služeb
aplikovat základní aspekty řízení zdrojů a marketingu v podnicích služeb
aplikovat získané znalosti, metody a postupy o managementu služeb na dílčích samostatných úkolech
diskutovat konkrétní praktické případy, analyzovat texty a zpracovávat případové studie
aplikovat vybrané metody design thinkingu na oblast služeb
Obecné způsobilosti
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování,
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu,
mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednáška založená na výkladu,
Přednáška s diskusí,
Přednáška s aktivizací studentů,
Výuka podporovaná multimédii,
Analyticko-kritická práce s textem,
Samostudium,
Odborné dovednosti
Seminární výuka (diskusní metody),
Řešení problémů,
Samostatná práce studentů,
Prezentace práce studentů,
Diskuse,
Obecné způsobilosti
Prezentace práce studentů,
Samostatná práce studentů,
Analyticko-kritická práce s textem,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Písemná zkouška,
Portfolio,
Odborné dovednosti
Portfolio,
Individuální prezentace,
Obecné způsobilosti
Sebehodnocení,
Portfolio,
Doporučená literatura
  • Kotler, Philip; Keller, Kevin Lane. Marketing management. 15e. 2018. ISBN 978-93-325-5718-5.
  • Lusch, Robert F.; Vargo, Stephen L. Service-dominant logic : premises, perspectives, possibilities. 2014. ISBN 978-0-521-12432-4.
  • Polaine, Andrew; Lovlie, Lavrans,; Reason, Ben. Service design : from insight to implementation. 2013. ISBN 978-1-933820-33-0.
  • Reason, Ben; L?vlie, Lavrans,; Flu, Melvin Brand. Service design for business : a practical guide to optimizing the customer experience. 2016. ISBN 978-1-118-98892-3.
  • Wirtz, Jochen; Lovelock, Christopher H. Services marketing : people, technology, strategy. Eighth edition. 2016. ISBN 978-1-944659-01-1.
  • Wirtz, Jochen. Winning in service markets : success through people, technology and strategy. 2017. ISBN 978-1-944659-05-9.
  • Yayici, Emrah. Design thinking methodology book. 2016. ISBN 978-605-86037-5-2.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr