Vyučující
|
-
Martínek Lukáš, doc. Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Cestovní ruch. Trh cestovního ruchu a jeho specifika. Politika cestovního ruchu a její koncepce. Systém řízení cestovního ruchu v České republice. Organizace cestovního ruchu. Legislativa v cestovním ruchu. Podniková kultura a etika, společenská odpovědnost firem v cestovním ruchu. Kvalita v cestovním ruchu. Finanční management v cestovním ruchu, yield management, revenue management. Informační a rezervační systémy v cestovním ruchu. Specifika personálního managementu v cestovním ruchu. Formy spolupráce podniků v cestovním ruchu. Franchising. Destinační management. Specifika managementu ubytovacích a stravovacích zařízení. Podnikatelská činnost cestovních kanceláří, průvodcovská činnost. MICE tourism, event management.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s aktivizací, Přednáška s diskusí, E-learning, Diskuse, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Studium metodou řešení problémů, Samostatná práce studentů, Samostudium literatury, Studium textů, Přednáška, Cvičení
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 45 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 40 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 6 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
prokázat znalost pojmosloví v odvětví cestovního ruchu |
prokázat znalost základních vazeb v odvětví cestovního ruchu |
charakterizovat základní mikro- a makroekonomické veličiny, struktury a závislosti |
popsat základy personálního a finančního managementu |
Odborné dovednosti |
---|
prakticky aplikovat normu APA v. 6 dle standardů na Fakultě ekonomické ZČU |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
bc. studium: prezentuje vhodným způsobem svou práci i sám sebe před známým i neznámým publikem, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
identifikovat, popsat a vysvětlit specifika managementu v podnicích a dalších subjektech cestovního ruchu |
reprodukovat legislativní normy v oblasti cestovního ruchu a aplikovat je v konkrétních případech |
interpretovat hlavní principy a postupy řízení podniků a dalších subjektů v oblasti cestovního ruchu |
popsat podnikovou kulturu a etiku v podnicích cestovního ruchu |
Odborné dovednosti |
---|
provést a aplikovat základní výpočty v oblasti managementu podniků cestovního ruchu (např. kalkulace nákladů zájezdu, výpočet ceny, výpočet příjmů při využití techniky yield managementu, výpočet bodu zvratu, výpočet návratnosti investice) s využitím znalostí z předmětů zabývajících se podnikovou ekonomikou |
aplikovat získané znalosti, metody a postupy na dílčích úkolech v rámci samostatné práce |
diskutovat konkrétní praktické případy, analyzovat texty a prezentovat vhodným způsobem výsledky samostatné práce |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s diskusí, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
E-learning, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Diskuse, |
Individuální konzultace, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Řešení problémů, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Písemná zkouška, |
Portfolio, |
Odborné dovednosti |
---|
Portfolio, |
Individuální prezentace, |
Skupinová prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti |
---|
Portfolio, |
Individuální prezentace, |
Skupinová prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
Barrows, Clayton W.; Powers, Thomas F. Introduction to management in the hospitality industry. 9th ed. Hoboken : John Wiley & Sons, 2009. ISBN 978-0-471-78277-3.
-
Berg, Waldemar. Tourismusmanagement. 2., aktualisierte Aufl. Ludwigshafen : Friedrich Kiehl, 2008. ISBN 978-3470548623.
-
Buhalis, Dimitrios; Costa, Carlos. Tourism management dynamics : trends, management, and tools. 1st pub. Oxford : Elsevier/Butterworth-Heinemann, 2006. ISBN 0-7506-6378-2.
-
Clarke, Alan; Chen, Wei. International hospitality management : concepts and cases. Oxford : Butterworth Heinemann, 2007. ISBN 978-0-7506-6675-6.
-
Koc, Erdogan. Service failures and recovery in tourism and hospitality : a practical manual. 2017. ISBN 978-17-8639-067-7.
-
Kozak, M. Tourism marketing on both sides of the counter. Newcastle upon Tyne : Cambridge Scholars, 2013. ISBN 978-1-4438-4259-4.
-
Page, Stephen J. Tourism management : managing for change. 3rd ed. Amsterdam : Elsevier, 2009. ISBN 978-1-85617-602-6.
-
Pantelidis, Ioannis S. The Routledge handbook of hospitality management. First issued in paperback. 2017. ISBN 978-1-138-07146-9.
-
Ritchie, J. R. Brent; Crouch, Geoffrey I. The competitive destination : a sustainable tourism perspective. Wallingford ; CABI Publishing, 2003. ISBN 1-84593-010-X.
-
Stabler, Mike J.; Papatheodorou, Andreas; Sinclair, M. Thea. The economics of tourism. 2nd ed. London : Routledge, 2010. ISBN 978-0-415-459396.
|