Předmět: Product Management

» Seznam fakult » FEK » KMO
Název předmětu Product Management
Kód předmětu KMO/APMR
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Konečná Jana, doc. Ing. Ph.D., MBA
Obsah předmětu
Definice role produktového managementu s jeho úkoly a cíli. Integrace řízení produktu do různých modelů vývoje produktu a jeho rozhraní s ostatními rolemi a oblastmi v podniku. Analýza požadavků a trhu a způsoby generování nápadů na nové produkty. Řízení produktového portfolia Vývoj a odvození vhodné strategie vývoje produktu a plánu vývoje produktu. Vliv na produktový marketingový mix a stanovení marketingových strategií. Význam pro proces vývoje výrobku a pro životní cyklus výrobku. Možnosti uvedení výrobku na trh a následná kontrola.

Studijní aktivity a metody výuky
Diskuse, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Skupinová konzultace, Studium metodou řešení problémů, Samostatná práce studentů, Samostudium studentů, Samostudium literatury, Cvičení
  • Projekt týmový [20-60 / počet studentů] - 30 hodin za semestr
  • Kontaktní výuka - 39 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku [10-60] - 25 hodin za semestr
  • Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40] - 25 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15] - 11 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
znalost základů marketingu a marketingového řízení podniku
Výsledky učení
využívat teoretické základy managmentu produktu a řízení podniku
znát možné produktové strategie a milníky a fáze vývojového cyklu produktu
pochopit a objasnit úlohu výběru vhodného trhu a vstupu na něj
Odborné dovednosti
aplikovat produktové strategie a zpracovat zadanou případovou studii
prezentovat (obhájit) výsledky zpracované případové studie a obhájit výsledky skupinových projektů
aktivně vyhledat příklady na srovnání pro danou ekonomickou situaci vstupu produktu na trh
Obecné způsobilosti
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých,
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru,
bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky,
bc. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu,
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce,
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Řešení problémů,
Skupinová konzultace,
Samostudium,
Diskuse,
Odborné dovednosti
Prezentace práce studentů,
Seminární výuka (diskusní metody),
Obecné způsobilosti
Seminární výuka (diskusní metody),
Prezentace práce studentů,
Řešení problémů,
Skupinová konzultace,
Samostudium,
Diskuse,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Seminární práce,
Písemná zkouška,
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Skupinová prezentace,
Obecné způsobilosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Seminární práce,
Skupinová prezentace,
Písemná zkouška,
Doporučená literatura
  • Belliveau, Paul; Griffin, Abbie; Somermeyer, Stephen. The PDMA toolbook for new product development. New York ; Wiley, 2002. ISBN 0-471-20611-3.
  • Cooper, Robert G. Winning at new products : accelerating the process from idea to launch. 3rd ed. New York : Basic Books, 2001. ISBN 0-7382-0463-3.
  • Kotler, P., Keller, K., L. Marketing management. Noida: Pearson, 2018. ISBN 978-93-325-5718-5.
  • Vacek, Jiří. Evaluation of the new product development and R&D projects. AEDS 2007 : workshop : proceedings : 26-27 October. 2007.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr