Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
charakteristika úspěšného obchodního jednání, časté chyby klíčové komunikativní schopnosti obchodní jednání - role, načasování, cíle jednotlivé fáze obchodního jednání jazykové prostředky jednotlivých fází obchodního jednání rozbor vzorových obchodních jednání
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Kooperativní výuka, Demonstrace dovedností, Samostatná práce studentů, Cvičení
- Projekt individuální [40]
- 32 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 33 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
spolehlivě ovládat pokročilé gramatické jevy |
rozumět ekonomickým textům |
Odborné dovednosti |
---|
komunikovat v obchodním prostředí |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
identifikovat klíčové charakteristiky úspěšného jednání a role účastníků |
Odborné dovednosti |
---|
pracovat v cizojazyčném prostředí |
napsat zápis z jednání |
vést a aktivně se účastnit obchodního jednání |
vyjádřit se adekvátními jazykovými prostředky v různých fázích jednání |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Kooperativní výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Prezentace práce studentů, |
Samostatná práce studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Prezentace práce studentů, |
Kooperativní výuka, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Individuální prezentace, |
Písemná zkouška, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Test, |
Sebehodnocení, |
Individuální prezentace, |
Písemná zkouška, |
Obecné způsobilosti |
---|
Průběžné hodnocení, |
Doporučená literatura
|
-
Dean, Stuart. Obchodní komunikace v angličtině = Business talk English. 1. vyd. Praha : Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2599-4.
-
Goodale, Malcolm. The Language of Meetings. cop. 1987. Hove : Language Teaching Publications, 1997. ISBN 0-906717-46-9.
-
Khelerová, Vladimíra. Komunikační a obchodní dovednosti manažera. 3., dopl. vyd. Praha : Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3566-5.
-
Lee, Catherine. The new rules of international negotiation : building relationships, earning trust, and creating influence around the world. Franklin Lakes : Career Press, 2007. ISBN 978-1-56414-973-2.
-
Newbolt, Barnaby; Hollett, Vicki. Meeting objectives. [Oxford] : Oxford University Press, 2005. ISBN 978-0-19-459421-9.
-
Powell, Mark. International negotiations. Cambridge : Cambridge University Press, 2012. ISBN 978-0-521-14992-1.
-
Sweeney, Simon. English for business communication : student's book. 2nd ed. Cambridge : Cambridge University Press, 2003. ISBN 978-0-521-75449-1.
-
SWEENEY,S. Communicating in Business. Cambridge University Press, 2004. ISBN 9780521549127.
-
THOMPSON,K. English for Meetings. Oxford University Press, 2007. ISBN 9780194579339.
-
Tuleja, Elizabeth A.; O'Rourke, James S. Intercultural communication for business. 2015. ISBN 978-1-4575-3362-4.
|