Předmět: Komerční komunikace

» Seznam fakult » FEK » KMO
Název předmětu Komerční komunikace
Kód předmětu KMO/KKO
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 6
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Frňka Milan, doc. PaedDr. CSc.
Obsah předmětu
Marketingová komunikace a komunikační mix, trendy v integrované marketingové komunikaci, Marketing 6.0, DAGMAR, See-Think-Do-Care. Spotřebitelé a jejich chování, rozhodovací proces, kulturní, sociální a psychologická kritéria, socio-ekonomická klasifikace. Media, ATL, BTL, FTL, teorie a praxe reklamy, agentury, 5 M, trendy v reklamě, kreativita. Podpora prodeje, typy podpory prodeje, cílové skupiny, plánování podpory prodeje, integrace s ostatními nástroji. Public Relations a reklama, hlavní cíle a odlišení od reklamy, aktivity a hodnocení účinnosti, krizová komunikace. Digitální marketing, SEO, PPC, e-mail marketing, měření kampaní. Obsahový marketing, story telling, blogy, videa, infografiky, podcasty, e-booky, webináře. Sociální média, specifika, výběr sociální sítě, trust a engagement, efektivnost komunikace ve vztahu k cílovým skupinám. Event marketing, sponzoring, veletrhy a výstavy. Osobní prodej, strategie, role v B2B a v B2C, taktiky a techniky osobního prodeje. Značka, význam značky, vytváření značky, strategie značky, tone of voice. Právní, etické a společenské aspekty komerční komunikace.

Studijní aktivity a metody výuky
  • Kontaktní výuka - 52 hodin za semestr
  • Projekt individuální [40] - 30 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku [10-60] - 40 hodin za semestr
  • E-learning [dáno e-learningovým kurzem] - 5 hodin za semestr
  • Příprava na souhrnný test [6-30] - 30 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
aplikovat poznatky ze základů marketingu
Odborné dovednosti
naplánovat a obhájit media brief
připravit marketingový projekt
vytvořit plán marketingového projektu
Obecné způsobilosti
hodnotit a analyzovat informační zdroje
Výsledky učení
Odborné znalosti
vysvětlit principy komerční komunikace firmy
navrhnout komunikační plán
objasnit využití nástrojů komerční komunikace
jak využít média pro marketingovou komunikaci
Odborné dovednosti
realizovat media brief
sestavit rozpočet komunikačního plánu
Obecné způsobilosti
mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky,
využívají svoji mediální gramotnost
bc. studium: efektivně a kriticky využít nástrojů umělé inteligence a nést konečnou odpovědnost za výsledek své práce,
mgr. studium: samostatně řeší etické problémy,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednáška s diskusí,
Přednáška s aktivizací studentů,
Výuka podporovaná multimédii,
Řešení problémů,
Samostudium,
Seminární výuka (diskusní metody),
Odborné dovednosti
Seminární výuka (diskusní metody),
Cvičení (praktické činnosti),
Samostudium,
Prezentace práce studentů,
Případové studie
Obecné způsobilosti
Řešení problémů,
Samostatná práce studentů,
Případové studie
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Kombinovaná zkouška,
Seminární práce,
Skupinová prezentace,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Test,
Odborné dovednosti
Seminární práce,
Průběžné hodnocení,
Obecné způsobilosti
Kombinovaná zkouška,
Doporučená literatura
  • Belch, George E.; Belch, Michael A. Advertising and promotion : an integrated marketing communications perspective. 13e, international student edition. 2024. ISBN 978-1-266-09060-8.
  • Burešová, Jitka. Online marketing : od webových stránek k sociálním sítím. První vydání. 2022. ISBN 978-80-271-1680-5.
  • Jesenský, Daniel. Marketingová komunikace v místě prodeje : POP, POS, in-store, shopper marketing. První vydání. 2018. ISBN 978-80-271-0252-5.
  • Knihová, Ladislava. AI marketing playbook : jak ChatGPT a umělá inteligence mění svět marketingu. První vydání. 2024. ISBN 978-80-271-5226-1.
  • Kotler, Philip; Kartajaya, Hermawan,; Setiawan, Iwan. Marketing 6.0 : budoucnost ve znamení zážitků. První vydání. 2025. ISBN 978-80-271-5321-3.
  • Kotler, Philip; Keller, Kevin Lane. Marketing management. 15e. 2018. ISBN 978-93-325-5718-5.
  • Sedláková, Renáta. Výzkum médií : nejužívanější metody a techniky. Vydání 1. 2014. ISBN 978-80-247-3568-9.
  • Semerádová, Tereza; Weinlich, Petr. Marketing na Facebooku a Instagramu : využijte naplno organický dosah i sponzorované příspěvky. 1. vydání. 2019. ISBN 978-80-251-4959-1.
  • Stříteský, Václav. Marketing management. Vydání první. 2023. ISBN 978-80-7400-897-9.
  • Tahal, Radek. Marketingový výzkum : postupy, metody, trendy. První vydání. 2017. ISBN 978-80-271-0206-8.
  • Vysekalová, Jitka; Mikeš, Jiří. Image a firemní identita. 1. vyd. Praha : Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2790-5.
  • Vysekalová, Jitka; Mikeš, Jiří. Reklama : jak dělat reklamu. 4., aktualizované a doplněné vydání. 2018. ISBN 978-80-247-5865-7.
  • Vysekalová, Jitka. Psychologie reklamy. 5., rozšířené a aktualizované vydání. 2023. ISBN 978-80-271-3654-4.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr