Vyučující
|
-
Frňka Milan, doc. PaedDr. CSc.
|
Obsah předmětu
|
Marketingová komunikace a komunikační mix, trendy v integrované marketingové komunikaci, Marketing 6.0, DAGMAR, See-Think-Do-Care. Spotřebitelé a jejich chování, rozhodovací proces, kulturní, sociální a psychologická kritéria, socio-ekonomická klasifikace. Media, ATL, BTL, FTL, teorie a praxe reklamy, agentury, 5 M, trendy v reklamě, kreativita. Podpora prodeje, typy podpory prodeje, cílové skupiny, plánování podpory prodeje, integrace s ostatními nástroji. Public Relations a reklama, hlavní cíle a odlišení od reklamy, aktivity a hodnocení účinnosti, krizová komunikace. Digitální marketing, SEO, PPC, e-mail marketing, měření kampaní. Obsahový marketing, story telling, blogy, videa, infografiky, podcasty, e-booky, webináře. Sociální média, specifika, výběr sociální sítě, trust a engagement, efektivnost komunikace ve vztahu k cílovým skupinám. Event marketing, sponzoring, veletrhy a výstavy. Osobní prodej, strategie, role v B2B a v B2C, taktiky a techniky osobního prodeje. Značka, význam značky, vytváření značky, strategie značky, tone of voice. Právní, etické a společenské aspekty komerční komunikace.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 30 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 40 hodin za semestr
- E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
- 5 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 30 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
aplikovat poznatky ze základů marketingu |
Odborné dovednosti |
---|
naplánovat a obhájit media brief |
připravit marketingový projekt |
vytvořit plán marketingového projektu |
Obecné způsobilosti |
---|
hodnotit a analyzovat informační zdroje |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
vysvětlit principy komerční komunikace firmy |
navrhnout komunikační plán |
objasnit využití nástrojů komerční komunikace |
jak využít média pro marketingovou komunikaci |
Odborné dovednosti |
---|
realizovat media brief |
sestavit rozpočet komunikačního plánu |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky, |
využívají svoji mediální gramotnost |
bc. studium: efektivně a kriticky využít nástrojů umělé inteligence a nést konečnou odpovědnost za výsledek své práce, |
mgr. studium: samostatně řeší etické problémy, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška s diskusí, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Řešení problémů, |
Samostudium, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostudium, |
Prezentace práce studentů, |
Případové studie |
Obecné způsobilosti |
---|
Řešení problémů, |
Samostatná práce studentů, |
Případové studie |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Kombinovaná zkouška, |
Seminární práce, |
Skupinová prezentace, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Test, |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti |
---|
Kombinovaná zkouška, |
Doporučená literatura
|
-
Belch, George E.; Belch, Michael A. Advertising and promotion : an integrated marketing communications perspective. 13e, international student edition. 2024. ISBN 978-1-266-09060-8.
-
Burešová, Jitka. Online marketing : od webových stránek k sociálním sítím. První vydání. 2022. ISBN 978-80-271-1680-5.
-
Jesenský, Daniel. Marketingová komunikace v místě prodeje : POP, POS, in-store, shopper marketing. První vydání. 2018. ISBN 978-80-271-0252-5.
-
Knihová, Ladislava. AI marketing playbook : jak ChatGPT a umělá inteligence mění svět marketingu. První vydání. 2024. ISBN 978-80-271-5226-1.
-
Kotler, Philip; Kartajaya, Hermawan,; Setiawan, Iwan. Marketing 6.0 : budoucnost ve znamení zážitků. První vydání. 2025. ISBN 978-80-271-5321-3.
-
Kotler, Philip; Keller, Kevin Lane. Marketing management. 15e. 2018. ISBN 978-93-325-5718-5.
-
Sedláková, Renáta. Výzkum médií : nejužívanější metody a techniky. Vydání 1. 2014. ISBN 978-80-247-3568-9.
-
Semerádová, Tereza; Weinlich, Petr. Marketing na Facebooku a Instagramu : využijte naplno organický dosah i sponzorované příspěvky. 1. vydání. 2019. ISBN 978-80-251-4959-1.
-
Stříteský, Václav. Marketing management. Vydání první. 2023. ISBN 978-80-7400-897-9.
-
Tahal, Radek. Marketingový výzkum : postupy, metody, trendy. První vydání. 2017. ISBN 978-80-271-0206-8.
-
Vysekalová, Jitka; Mikeš, Jiří. Image a firemní identita. 1. vyd. Praha : Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2790-5.
-
Vysekalová, Jitka; Mikeš, Jiří. Reklama : jak dělat reklamu. 4., aktualizované a doplněné vydání. 2018. ISBN 978-80-247-5865-7.
-
Vysekalová, Jitka. Psychologie reklamy. 5., rozšířené a aktualizované vydání. 2023. ISBN 978-80-271-3654-4.
|