Předmět: Marketing na internetu

» Seznam fakult » FEK » KMO
Název předmětu Marketing na internetu
Kód předmětu KMO/MINT
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština, Angličtina
Statut předmětu Povinný, Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Malý Jiří, doc. Ing. Ph.D.
  • Frňka Milan, doc. PaedDr. CSc.
  • Komorous Michal, Ing. Ph.D.
  • Benett Radana, Ing.
  • Suková Sylvie, magistr kand.ekon.věd, dipl.spec.
Obsah předmětu
Vymezení pojmu marketing na internetu / digitální marketing, vliv technologií na rozvoj marketingu na internetu, mtg mix na internetu, specifika mtg. mixu na internetu, See- Think - Do - Care, AI vstupní informace, prompt engineering. Strategie pro digitální marketing, tvorba digitální marketingové strategie, analýza online trhu a konkurence, stanovení cílů a KPI v online marketingu, segmentace a cílení v digitálním prostředí. Prezentace firmy na internetu, webhosting, doména, firemní stránka, responzivní web, SEO, on-page a off-page faktory, klíčová slova a jejich analýza, technické aspekty SEO, proces tvorby webu. Uživatelé internetu, segmentace zákazníků a využívání AI nástrojů, statistiky k ČR, chování zákazníků, aplikace teorie kohort, obsahový marketing. Reklama na internetu, členění digitální reklamy, obsahová reklama, PPC, remarketing a retargeting, marketingový trychtýř, e-mail marketing, tvorba efektivních emailových kampaní. Testování www stránek, klíčové metriky a jejich interpretace, A/B testování, analýza použitelnosti, FG, card sorting, eyetracking aj., online panely, ukázka aplikace AI nástrojů. E-business, e-commerce, svět, EU, ČR, členění e-commerce, E-shop, zejména v zaměření na B2C, aplikace základních doporučení, cross-selling a up-selling, personalizace v e-commerce. Sociální média a komunikace na SM, přehled hlavních sociálních platforem, web 2.0, strategie pro sociální sítě, marketing na SM a budování důvěry, příklady z ČR. Komunity značek na sociálních sítích, budování značky a relevantní nástroje na internetu, teorie UGT, výzkumné studie z ČR, influencer marketing. Význam videa v digitálním marketingu, typy video obsahu a jejich využití v různých fázích marketingového funnelu, kampanň na YouTube, příprava videa - storyboard. Základní informace k affiliate marketingu, úvod do mobilního marketingu, využití AI nástrojů. Budoucnost internetového marketingu, Marketing 6.0, etické aspekty a ochrana soukromí v digitálním marketingu. Výuka se využívá řadu příkladů z praxe, důležitá je aktivní činnost na seminářích, která je hodnocená lektorem. Systém bodování umožňuje získat preferenční hodnocení. Semestrální práce je zaměřena na aplikaci poznatků na reálném příkladu prezentace firmy na www a sociálních médiích.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednáška s diskusí, Přednáška s praktickými aplikacemi, E-learning, Projektová výuka, Diskuse, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Seminární výuka, Samostudium studentů
  • Kontaktní výuka - 39 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu) [3-8] - 10 hodin za semestr
  • Příprava na dílčí test [2-10] - 20 hodin za semestr
  • Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40] - 22 hodin za semestr
  • Projekt individuální [40] - 13 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
využít základní poznatky z marketingu a managementu
Odborné dovednosti
aplikovat základní ICT dovednosti
Obecné způsobilosti
orientovat se v aplikaci ICT v praxi
Výsledky učení
Odborné znalosti
využívat základní informace z oblasti marketingu na internetu v praxi
aplikovat zásady prezentace firem na internetu
orientovat se v oblasti propagace firem a jejich produktů na internetu
porozumět problematice obchodování na internetu
orientovat se v možnostech marketingového výzkumu na internetu
zvažovat nejnovější trendy v oblasti marketingu na internetu
využívat relevantní AI nástroje pro přípravu komunikační kampaně
Odborné dovednosti
zhodnotit prezentaci firmy na internetu navrhnout reklamní kampaň na internetu navrhnout e-shop, zmapovat konkurenci komparovat komunikaci značek na sociálních médiích
realizovat analýzu webových stránek heuristickou metodou
umět využívat relevantní AI nástroje pro aplikace v digitálním marketingu
umět připravit návrh marketingové strategie pro firmu se zaměřením na digitální marketing
Obecné způsobilosti
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení,
orientovat se v problematice trendů komunikace na internetu
bc. studium: efektivně a kriticky využít nástrojů umělé inteligence a nést konečnou odpovědnost za výsledek své práce,
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednáška s diskusí,
Výuka podporovaná multimédii,
Projektová výuka,
Samostudium,
Prezentace práce studentů,
Individuální konzultace,
Přednáška s aktivizací studentů,
Diskuse,
Seminární výuka (badatelské metody),
Odborné dovednosti
Seminární výuka (diskusní metody),
Prezentace práce studentů,
Demonstrace dovedností,
Obecné způsobilosti
Prezentace práce studentů,
Samostatná práce studentů,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Seminární práce,
Skupinová prezentace,
Test,
Písemná zkouška,
Odborné dovednosti
Skupinová prezentace,
Seminární práce,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Obecné způsobilosti
Skupinová prezentace,
Sebehodnocení,
Doporučená literatura
  • Burešová, Jitka. Online marketing: Od webových stránek k sociálním sítím. Praha, 2023. ISBN 978-80-271-1680-5.
  • Burns, Alvin C.; Veeck, Ann; Bush, Ronald F. Marketing research. Eigth edition, global edition. 2017. ISBN 978-1-292-15326-1.
  • Janouch, Viktor. Internetový marketing, přilákejte návštěvníky a maximalizujte zisk. Brno, 2020. ISBN 978-80-251-5016-0.
  • Kingsnorth, Simon. Digital marketing strategy : an integrated approach to online marketing. Second edition. 2019. ISBN 978-0-7494-8422-4.
  • Knihová, Ladislava. AI marketing playbook : jak ChatGPT a umělá inteligence mění svět marketingu. První vydání. 2024. ISBN 978-80-271-5226-1.
  • Kotler, Philip; Kartajaya, Hermawan,; Setiawan, Iwan. Marketing 6.0 : budoucnost ve znamení zážitků. První vydání. 2025. ISBN 978-80-271-5321-3.
  • Sauro, Jeff; Lewis, James R. Quantifying the user experience : practical statistics for user research. 2nd edition. 2016. ISBN 978-0-12-802308-2.
  • Semerádová, Tereza; Weinlich, Petr. Marketing na Facebooku a Instagramu : využijte naplno organický dosah i sponzorované příspěvky. 1. vydání. 2019. ISBN 978-80-251-4959-1.
  • Stříteský, Václav. Marketing management. Vydání první. 2023. ISBN 978-80-7400-897-9.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr