Vyučující
|
-
Malý Jiří, doc. Ing. Ph.D.
-
Frňka Milan, doc. PaedDr. CSc.
-
Komorous Michal, Ing. Ph.D.
-
Benett Radana, Ing.
-
Suková Sylvie, magistr kand.ekon.věd, dipl.spec.
|
Obsah předmětu
|
Vymezení pojmu marketing na internetu / digitální marketing, vliv technologií na rozvoj marketingu na internetu, mtg mix na internetu, specifika mtg. mixu na internetu, See- Think - Do - Care, AI vstupní informace, prompt engineering. Strategie pro digitální marketing, tvorba digitální marketingové strategie, analýza online trhu a konkurence, stanovení cílů a KPI v online marketingu, segmentace a cílení v digitálním prostředí. Prezentace firmy na internetu, webhosting, doména, firemní stránka, responzivní web, SEO, on-page a off-page faktory, klíčová slova a jejich analýza, technické aspekty SEO, proces tvorby webu. Uživatelé internetu, segmentace zákazníků a využívání AI nástrojů, statistiky k ČR, chování zákazníků, aplikace teorie kohort, obsahový marketing. Reklama na internetu, členění digitální reklamy, obsahová reklama, PPC, remarketing a retargeting, marketingový trychtýř, e-mail marketing, tvorba efektivních emailových kampaní. Testování www stránek, klíčové metriky a jejich interpretace, A/B testování, analýza použitelnosti, FG, card sorting, eyetracking aj., online panely, ukázka aplikace AI nástrojů. E-business, e-commerce, svět, EU, ČR, členění e-commerce, E-shop, zejména v zaměření na B2C, aplikace základních doporučení, cross-selling a up-selling, personalizace v e-commerce. Sociální média a komunikace na SM, přehled hlavních sociálních platforem, web 2.0, strategie pro sociální sítě, marketing na SM a budování důvěry, příklady z ČR. Komunity značek na sociálních sítích, budování značky a relevantní nástroje na internetu, teorie UGT, výzkumné studie z ČR, influencer marketing. Význam videa v digitálním marketingu, typy video obsahu a jejich využití v různých fázích marketingového funnelu, kampanň na YouTube, příprava videa - storyboard. Základní informace k affiliate marketingu, úvod do mobilního marketingu, využití AI nástrojů. Budoucnost internetového marketingu, Marketing 6.0, etické aspekty a ochrana soukromí v digitálním marketingu. Výuka se využívá řadu příkladů z praxe, důležitá je aktivní činnost na seminářích, která je hodnocená lektorem. Systém bodování umožňuje získat preferenční hodnocení. Semestrální práce je zaměřena na aplikaci poznatků na reálném příkladu prezentace firmy na www a sociálních médiích.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s diskusí, Přednáška s praktickými aplikacemi, E-learning, Projektová výuka, Diskuse, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Seminární výuka, Samostudium studentů
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 20 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 22 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 13 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
využít základní poznatky z marketingu a managementu |
Odborné dovednosti |
---|
aplikovat základní ICT dovednosti |
Obecné způsobilosti |
---|
orientovat se v aplikaci ICT v praxi |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
využívat základní informace z oblasti marketingu na internetu v praxi |
aplikovat zásady prezentace firem na internetu |
orientovat se v oblasti propagace firem a jejich produktů na internetu |
porozumět problematice obchodování na internetu |
orientovat se v možnostech marketingového výzkumu na internetu |
zvažovat nejnovější trendy v oblasti marketingu na internetu |
využívat relevantní AI nástroje pro přípravu komunikační kampaně |
Odborné dovednosti |
---|
zhodnotit prezentaci firmy na internetu navrhnout reklamní kampaň na internetu navrhnout e-shop, zmapovat konkurenci komparovat komunikaci značek na sociálních médiích |
realizovat analýzu webových stránek heuristickou metodou |
umět využívat relevantní AI nástroje pro aplikace v digitálním marketingu |
umět připravit návrh marketingové strategie pro firmu se zaměřením na digitální marketing |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
orientovat se v problematice trendů komunikace na internetu |
bc. studium: efektivně a kriticky využít nástrojů umělé inteligence a nést konečnou odpovědnost za výsledek své práce, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška s diskusí, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Projektová výuka, |
Samostudium, |
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Diskuse, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Prezentace práce studentů, |
Demonstrace dovedností, |
Obecné způsobilosti |
---|
Prezentace práce studentů, |
Samostatná práce studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Skupinová prezentace, |
Test, |
Písemná zkouška, |
Odborné dovednosti |
---|
Skupinová prezentace, |
Seminární práce, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti |
---|
Skupinová prezentace, |
Sebehodnocení, |
Doporučená literatura
|
-
Burešová, Jitka. Online marketing: Od webových stránek k sociálním sítím. Praha, 2023. ISBN 978-80-271-1680-5.
-
Burns, Alvin C.; Veeck, Ann; Bush, Ronald F. Marketing research. Eigth edition, global edition. 2017. ISBN 978-1-292-15326-1.
-
Janouch, Viktor. Internetový marketing, přilákejte návštěvníky a maximalizujte zisk. Brno, 2020. ISBN 978-80-251-5016-0.
-
Kingsnorth, Simon. Digital marketing strategy : an integrated approach to online marketing. Second edition. 2019. ISBN 978-0-7494-8422-4.
-
Knihová, Ladislava. AI marketing playbook : jak ChatGPT a umělá inteligence mění svět marketingu. První vydání. 2024. ISBN 978-80-271-5226-1.
-
Kotler, Philip; Kartajaya, Hermawan,; Setiawan, Iwan. Marketing 6.0 : budoucnost ve znamení zážitků. První vydání. 2025. ISBN 978-80-271-5321-3.
-
Sauro, Jeff; Lewis, James R. Quantifying the user experience : practical statistics for user research. 2nd edition. 2016. ISBN 978-0-12-802308-2.
-
Semerádová, Tereza; Weinlich, Petr. Marketing na Facebooku a Instagramu : využijte naplno organický dosah i sponzorované příspěvky. 1. vydání. 2019. ISBN 978-80-251-4959-1.
-
Stříteský, Václav. Marketing management. Vydání první. 2023. ISBN 978-80-7400-897-9.
|