Předmět: Studijní cesty pro turismus

» Seznam fakult » FEK » KMO
Název předmětu Studijní cesty pro turismus
Kód předmětu KMO/SCT
Organizační forma výuky Exkurze + Seminář
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný, Volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Martínek Lukáš, doc. Ing. Ph.D.
  • Rechtorik František, doc. Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
Příprava exkurze - výběr destinace, plánování cesty, přesný itinerář a harmonogram cesty Nábor studentů na exkurzi - sestavení nabídky exkurze, propagace a výběr studentů Realizace exkurze - služby během cesty a služby v destinaci Ukončení exkurze - hodnocení exkurze a vyúčtování, sepsání závěrečné zprávy z cesty

Studijní aktivity a metody výuky
  • E-learning [dáno e-learningovým kurzem] - 10 hodin za semestr
  • Účast na exkurzi [reálný počet hodin - max. 8h/den] - 16 hodin za semestr
  • Praktická výuka [vyjádření počtem hodin] - 16 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu) [3-8] - 10 hodin za semestr
  • Kontaktní výuka - 26 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Mít znalosti na úrovni předmětu geografie cestovního ruchu.
Mít základní znalosti z organizace skupinových terénních praxí.
Odborné dovednosti
Mít dovednosti na úrovni předmětu geografie cestovního ruchu.
Mít základní dovednosti z organizace skupinových terénních praxí.
Obecné způsobilosti
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje,
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi,
bc. studium: zvažuje možné klady a zápory jednotlivých variant řešení, včetně posouzení jejich rizik a důsledků,
bc. studium: efektivně využívá dostupné prostředky komunikace, verbální i neverbální, včetně symbolických a grafických vyjádření informací různého typu,
bc. studium: prezentuje vhodným způsobem svou práci i sám sebe před známým i neznámým publikem,
Výsledky učení
Odborné znalosti
Mít znalosti o navštíveném regionu, turistických atraktivitách a také systému řízení turismu v destinaci.
Znát praktickou přípravu pobytu v destinaci a jednotlivé služby spojené s pobytem.
Odborné dovednosti
Být schopen připravit cestu a pobyt v destinaci.
Umět nabídnout zážitkové nebo animační služby účastníkům exkurze.
Obecné způsobilosti
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých,
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru,
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení,
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Exkurze, soustředění, výuka v terénu,
Seminární výuka (diskusní metody),
Studijní praxe,
E-learning,
Řešení problémů,
Odborné dovednosti
Exkurze, soustředění, výuka v terénu,
Seminární výuka (diskusní metody),
Kooperativní výuka,
Obecné způsobilosti
Exkurze, soustředění, výuka v terénu,
Seminární výuka (diskusní metody),
E-learning,
Kooperativní výuka,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Průběžné hodnocení,
Vzájemné hodnocení studentů,
Portfolio,
Odborné dovednosti
Průběžné hodnocení,
Vzájemné hodnocení studentů,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Obecné způsobilosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Průběžné hodnocení,
Vzájemné hodnocení studentů,
Doporučená literatura
  • Čechurová, M., Preis, J. Zahraniční geografická exkurze: příprava, realizace, význam. Praha, 2012.
  • Farková, Blanka; Kunešová, Eva. Technika zahraničních zájezdů. 1. vydání. 2014. ISBN 978-80-85970-83-8.
  • Schmenner, Roger W. Plant and service tours in operations management. New York : Macmillan Publishing Company, 1989. ISBN 0-02-407384-9.
  • Sysel, Jiří. Cestovní kancelář, cestovní agentura a informační středisko v cestovním ruchu. 2., rozš. vyd. Praha : Vysoká škola hotelová, 2010. ISBN 978-80-87411-07-0.
  • Sysel, Jiří; Zurynek, Josef. Management cestovní kanceláře a cestovní agentury. Vyd. 1. Praha : Univerzita Jana Amose Komenského, 2009. ISBN 978-80-86723-78-5.
  • Williams, Stephen. Tourism Geography: A New Synthesis. Oxon: Routledge, 2009. ISBN 978-0415394253.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr