Vyučující
|
-
Halada Václav, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Úvod do strategického managementu - východiska, přístupy a koncepty Význam a role strategického managementu v kontextu podnikání organizace, manažer jako stratég Model strategického managementu Formulace strategie - strategická východiska Analýza externího prostředí podniku Prognóza vývoje okolí podniku. Analýza interního prostředí podniku Strategie, typologie strategií Formulace strategických variant Hodnocení strategických variant, výběr optimální strategie, strategický management rizik. Implementace strategie Strategický management a udržitelnost Hodnocení a aktualizace strategie
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s diskusí, Přednáška s praktickými aplikacemi, Diskuse, Skupinová konzultace, Samostudium studentů, Cvičení
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 40 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 51 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Dokázat obhájit své názory a myšlenky v anglickém jazyce |
Chápat základní terminologii strategického managementu |
Mít znalosti o analýze vnějšího a vnitřního prostředí podniku |
Mít základní znalosti z oblasti účetnictví a marketingu |
Odborné dovednosti |
---|
žádné |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: srozumitelně shrnout názory ostatních členů týmu |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
vysvětlit strategickou misi a vizi podniku (podle charakteru organizace) |
interpretovat analýzu prostředí podniku, ve kterém podnik působí, a vnímat jeho vývojové tendence |
vysvětlit jednotlivé kroky tvorby a hodnocení strategie |
Odborné dovednosti |
---|
komunikovat s podniky při zpracování samostatného projektu |
formulovat podle charakteru organizace strategickou vizi pro střednědobý horizont, z této vize vyvodit strategické cíle a k nim přiřadit relevantní strategie |
analyzovat prostředí, ve kterém organizace působí, vnímat jeho vývojové tendence, identifikovat klíčová rizika a promítnout je do korekcí strategie |
rozpracovat střednědobé cíle do krátkodobých akcí pro implementaci strategie |
pracovat dynamicky se strategickým plánem organizace |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška s diskusí, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostudium, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Diskuse, |
Samostatná práce studentů, |
E-learning, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
E-learning, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Obecné způsobilosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
E-learning, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Písemná zkouška, |
Výstupní projekt, |
Skupinová prezentace, |
Odborné dovednosti |
---|
Skupinová prezentace, |
Písemná zkouška, |
Obecné způsobilosti |
---|
Skupinová prezentace, |
Písemná zkouška, |
Doporučená literatura
|
-
Bender, Ruth. Corporate financial strategy. Fourth edition. 2014. ISBN 978-0-415-64041-1.
-
Bolland, Eric J. Comprehensive strategic management: a guide for students, insight for managers. ISBN 978-1-78714-225-1.
-
DAVID, F.R. Strategic management.. Macmillan Pub. Co., 1993. ISBN 0-02-32741-2.
-
HITT, M., IRELAND, R., HOSKISSON, R. Strategic management. Canada: South-Western Cengage Learning, 2011. ISBN 978-1-4390-4230-4.
-
Johnson, Gerry; Whittington, Richard,; Scholes, Kevan; Angwin, Duncan; Regnér, Patrick. Exploring strategy. Tenth edition. 2014. ISBN 978-1-292-00254-5.
-
PEARCE, J., ROBINSON, R. Strategic Management. Irwin Inc., 1991. ISBN 0-256-08323-1.
|