Předmět: Strategický management v angličtině

» Seznam fakult » FEK » KPM
Název předmětu Strategický management v angličtině
Kód předmětu KPM/ASMA
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Halada Václav, Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
Úvod do strategického managementu - východiska, přístupy a koncepty Význam a role strategického managementu v kontextu podnikání organizace, manažer jako stratég Model strategického managementu Formulace strategie - strategická východiska Analýza externího prostředí podniku Prognóza vývoje okolí podniku. Analýza interního prostředí podniku Strategie, typologie strategií Formulace strategických variant Hodnocení strategických variant, výběr optimální strategie, strategický management rizik. Implementace strategie Strategický management a udržitelnost Hodnocení a aktualizace strategie

Studijní aktivity a metody výuky
Přednáška s diskusí, Přednáška s praktickými aplikacemi, Diskuse, Skupinová konzultace, Samostudium studentů, Cvičení
  • Kontaktní výuka - 39 hodin za semestr
  • Projekt individuální [40] - 40 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku [10-60] - 51 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Dokázat obhájit své názory a myšlenky v anglickém jazyce
Chápat základní terminologii strategického managementu
Mít znalosti o analýze vnějšího a vnitřního prostředí podniku
Mít základní znalosti z oblasti účetnictví a marketingu
Odborné dovednosti
žádné
Obecné způsobilosti
mgr. studium: srozumitelně shrnout názory ostatních členů týmu
Výsledky učení
Odborné znalosti
vysvětlit strategickou misi a vizi podniku (podle charakteru organizace)
interpretovat analýzu prostředí podniku, ve kterém podnik působí, a vnímat jeho vývojové tendence
vysvětlit jednotlivé kroky tvorby a hodnocení strategie
Odborné dovednosti
komunikovat s podniky při zpracování samostatného projektu
formulovat podle charakteru organizace strategickou vizi pro střednědobý horizont, z této vize vyvodit strategické cíle a k nim přiřadit relevantní strategie
analyzovat prostředí, ve kterém organizace působí, vnímat jeho vývojové tendence, identifikovat klíčová rizika a promítnout je do korekcí strategie
rozpracovat střednědobé cíle do krátkodobých akcí pro implementaci strategie
pracovat dynamicky se strategickým plánem organizace
Obecné způsobilosti
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce,
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednáška s diskusí,
Cvičení (praktické činnosti),
Samostudium,
Přednáška s aktivizací studentů,
Diskuse,
Samostatná práce studentů,
E-learning,
Odborné dovednosti
Cvičení (praktické činnosti),
E-learning,
Analyticko-kritická práce s textem,
Obecné způsobilosti
Cvičení (praktické činnosti),
E-learning,
Analyticko-kritická práce s textem,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Písemná zkouška,
Výstupní projekt,
Skupinová prezentace,
Odborné dovednosti
Skupinová prezentace,
Písemná zkouška,
Obecné způsobilosti
Skupinová prezentace,
Písemná zkouška,
Doporučená literatura
  • Bender, Ruth. Corporate financial strategy. Fourth edition. 2014. ISBN 978-0-415-64041-1.
  • Bolland, Eric J. Comprehensive strategic management: a guide for students, insight for managers. ISBN 978-1-78714-225-1.
  • DAVID, F.R. Strategic management.. Macmillan Pub. Co., 1993. ISBN 0-02-32741-2.
  • HITT, M., IRELAND, R., HOSKISSON, R. Strategic management. Canada: South-Western Cengage Learning, 2011. ISBN 978-1-4390-4230-4.
  • Johnson, Gerry; Whittington, Richard,; Scholes, Kevan; Angwin, Duncan; Regnér, Patrick. Exploring strategy. Tenth edition. 2014. ISBN 978-1-292-00254-5.
  • PEARCE, J., ROBINSON, R. Strategic Management. Irwin Inc., 1991. ISBN 0-256-08323-1.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr