Předmět: Specifika podnikání v MSP v angličtině

» Seznam fakult » FEK » KPM
Název předmětu Specifika podnikání v MSP v angličtině
Kód předmětu KPM/ASME
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Fiala Petr, Ing. Ph.D.
  • Černá Milena, doc. Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
Úvod do problematiky MSP - Identifikace MSP - Důležitost a postavení MSP v ekonomice - Business plán - Business model - Strategické řízení MSP - Inovace MSP - Udržitelnost MSP - Zdroje financování MSP - Marketingová specifika MSP - Řízení lidských zdrojů MSP - Případové studie, návštěva odborníka

Studijní aktivity a metody výuky
Přednáška s aktivizací, Skupinová konzultace, Studium metodou řešení problémů, Samostudium studentů, Cvičení
  • Příprava na souhrnný test [6-30] - 40 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15] - 15 hodin za semestr
  • Kontaktní výuka - 35 hodin za semestr
  • Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40] - 40 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
znalost základních informací o malém a středním podnikání znalost anglického jazyka minimálně na úrovni B2 (Společného evropského referenčního rámce)
Odborné dovednosti
žádné
Obecné způsobilosti
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých,
Výsledky učení
Odborné znalosti
objasnit pojmy malého a středního podnikání
vysvětlit vzájemné aspekty sektoru MSP, přístupu k podnikání a podnikatelskému prostředí
Odborné dovednosti
pracovat s praktickými příklady z ekonomické praxe MS
Obecné způsobilosti
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednáška s aktivizací studentů,
Cvičení (praktické činnosti),
Řešení problémů,
Skupinová konzultace,
Samostudium,
Odborné dovednosti
Cvičení (praktické činnosti),
Řešení problémů,
Skupinová konzultace,
Obecné způsobilosti
Přednáška s aktivizací studentů,
Samostudium,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Test,
Individuální prezentace,
Seminární práce,
Průběžné hodnocení,
Odborné dovednosti
Test,
Seminární práce,
Individuální prezentace,
Obecné způsobilosti
Průběžné hodnocení,
Doporučená literatura
  • Boone, Louis E.; Kurtz, David L. Essentials of contemporary business. 1st ed. Hoboken : Wiley, 2014. ISBN 978-1-118-33649-6.
  • Bygrave, William D.; Zacharakis, Andrew. Entrepreneurship. 3rd ed. Hoboken : Wiley, 2014. ISBN 978-1-118-58289-3.
  • OECD. OECD SME and Entrepreneurship Outlook 2021. OECD Publishing, Paris, 2021.
  • OECD. The Digital Transformation of SMEs, OECD Studies on SMEs and Entrepreneurship. OECD Publishing, Paris, 2021.
  • Poza, Ernesto J.; Daugherty, Mary Schmid. Family business. Fourth edition. 2014. ISBN 978-1-285-05682-1.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr