Lecturer(s)
|
-
Kocur Zdeněk, doc. PhDr. Ph.D.
|
Course content
|
1. Introduction to the study of new media (definitions, classification, history) 2. World as a global village (Marshall McLuhan) 3. Internet (from ARPA net of Pentagon to Netscape navigator) 4. Web 2.0 (User-generated content - youtube, wikipedia) 5. The world according to Garp 6. Digital media revolution and politics 7. Blog and politics 8. Warfare in the age of digital media 9. New media and terrorism
|
Learning activities and teaching methods
|
Multimedia supported teaching, Students' self-study, Textual studies, Seminar
- Contact hours
- 52 hours per semester
- Undergraduate study programme term essay (20-40)
- 40 hours per semester
- Presentation preparation (report) (1-10)
- 10 hours per semester
- Preparation for an examination (30-60)
- 55 hours per semester
|
prerequisite |
---|
Knowledge |
---|
popsat a vysvětlit základní principy odborné práce v oblasti nových médií a politiky |
charakterizovat nová média jako subdisciplínu přesahující rámec politických věd |
vysvětlit význam nových médií pro oblast politologie |
na základní úrovni charakterizovat pojmy z oblasti nových médií ve vztahu k politice, mezinárodním vztahům a sociálně-vědním disciplínám |
popsat vývoj relevance nových médií pro politiku |
Skills |
---|
používat adekvátní termíny odpovídající pojmosloví oboru v českém a anglickém jazyce |
na základní úrovni analyzovat události spjaté s novými médii v mezinárodní politice |
na základní úrovni analyzovat události spjaté s novými médii v politice měst a obcí, krajů, státu a nevládních organizací |
samostatně interpretovat poznatky z teorie nových médií a navrhnout možnosti jejich praktického využití v obecné rovině |
kriticky analyzovat a interpretovat relevantní literaturu včetně zahraniční k dané subdisciplíně |
vytvořit odborný výstup akceptovatelný po obsahové i formální stránce |
learning outcomes |
---|
Knowledge |
---|
zhodnotit koncepty národní bezpečnosti a mezinárodní bezpečnosti v oblasti nových médií |
charakterizovat příklady nových médií jako konfliktních fenoménů - např. kyberterorismus, kyberválka |
interpretovat různé typy nových médií a jejich užití jako nástroj PR |
analyzovat fenomén mediální gramotnosti občanů v éře sociálních médií jako nového nástroje politické propagandy |
vysvětlit význam státu a mezinárodních institucí v procesu internetové bezpečnosti |
vymezit proměny definice pojmu nová média na sociální média a odlišit je od tradičních médií v kontextu politiky a politologie |
kriticky hodnotit a interpretovat teoretické modely a paradigmata týkající se nových médií |
Skills |
---|
samostatně zvolit vhodný teoreticko-metodologický nástroj k analýze a řešení vybraného problému |
na základě analýzy politické situace v konkrétní politické oblasti vymezit klíčová bezpečnostní rizika vyvěrající z užívání sociálních médií |
samostatně demonstrovat řešení konkrétního případu krizového marketingu s pomocí nových a sociálních médií na vybraném konfliktu |
navrhovat strategii obrany a osvěty proti hybridní válce, propagandě, hackingu a ?trollingu? v politických kampaních |
aktivně navrhovat možnosti PR, veřejné diplomacie, paradiplomacie a brandingu politického subjektu |
teaching methods |
---|
Knowledge |
---|
Self-study of literature |
Multimedia supported teaching |
Lecture supplemented with a discussion |
Skills |
---|
Students' portfolio |
Seminar |
assessment methods |
---|
Knowledge |
---|
Combined exam |
Skills |
---|
Seminar work |
Individual presentation at a seminar |
Recommended literature
|
-
McLuhan, H. M. Jak rozumět médiím. Praha: Odeon, 1991.
-
McQuail, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. Praha : Portál, 1999. ISBN 80-7178-200-9.
-
Oxford, Barrie - Huggins, Richard. New Media and Politics. Sage Publications, 2001.
-
Seib, Philip; Janbek, Dana M. Global terrorism and new media : the post-Al Qaeda generation. 1st pub. London : Routledge, 2011. ISBN 978-0-415-77961-6.
-
Seib, Philips (ed.). Media and Conflict in the Twenty-First Century. Palgrave MacMillan.
-
Trend, David. Cultural Democracy: Politics, Media, New Technology. State University of New York Press, 1997.
-
Wardrip-Fruin, Noah; Montfort, Nick. The new media reader. Cambridge : MIT Press, 2003. ISBN 0-262-23227-8.
|