|
Vyučující
|
-
Kanis Jan, PhDr. Ph.D.
-
Bunda Karel, PhDr. Ph.D.
-
Matějka Milan, doc. PhDr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Účast na terénním archeologickém výzkumu. Formulace cílů výzkumu, návrh metod řešení, organizace výzkumu. Samostatná terénní činnost a dokumentace nálezů. Vypracování nálezové zprávy ze zkoumané situace.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Exkurze, výuka v terénu
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 150 hodin za semestr
- Vypracování kvalifikační práce [52-468]
- 120 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 45 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
| Výsledky učení |
|---|
| student plánuje a řeší konkrétní terénní archeologický projekt ve všech jeho fázích. Osvojí si běžné metody archeologického výzkumu a dokumentace na takové úrovni, že je schopen je dále samostatně uplatňovat a rozvíjet |
| Vyučovací metody |
|---|
| Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Seminární práce, |
| Průběžné hodnocení, |
|
Doporučená literatura
|
-
Collis, John. Digging up the past : an introduction to archaeological excavation. Gloucestershire : Sutton Publishing, 2002. ISBN 0-7509-2737-2.
-
Edward C. Harris. Principles of archaeological stratigraphy. London, 1997.
-
Renfrew, Colin; Bahn, Paul G. Archaeology : theories methods and practice. London : Thames & Hudson, 2000. ISBN 0-500-28147-5.
|