|
Vyučující
|
-
Kanis Jan, PhDr. Ph.D.
-
Jůza Jan, doc. PhDr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Slohový výraz renesančních staveb, typické a významné typy staveb 2. Městský a vesnický dům v období renesance 3. Renesanční sakrální architektura 4. Zámecká architektura v období renesance, dvůr a provozní stavby 5. Slohový výraz barokních staveb, typické a významné typy staveb 6. Sakrální a zámecká architektura dynamického baroku 7. Klasicistní barok a jeho projev v sakrální a zámecké architektuře 8. Barokní městský a vesnický dům 9. Pevnostní architektura v době baroku 10. Slohový výraz klasicistních staveb, typické a významné typy staveb 11. Slohový výraz moderní architektury 2. poloviny 19. a 20. století (městská, sakrální a industriální architektura) 12. Projev vlivu památkové péče na změny výrazu historické architektury
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 38 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 40 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Shrnout problematiku raně křesťanské a gotické architektury v Evropě |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Porozumět vědecky strukturované přednášce |
| Využívat elektronické informační zdroje |
| Číst a porozumět odbornému textu v anglickém jazyce |
| Popsat a datovat jednotlivé prvky raně křesťanské a gotické architektury v Evropě |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
| bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Shrnout problematiku renesanční až současné architektury v Evropě |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Popsat a datovat jednotlivé prvky renesanční až současné architektury v Evropě |
| Aplikovat na jednotlivé kontexty pokročilé metody výzkumu a dokumentace architektury |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
| bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednáška s demonstrací, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Přednáška s demonstrací, |
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Kombinovaná zkouška, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Seminární práce, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Kombinovaná zkouška, |
| Seminární práce, |
|
Doporučená literatura
|
-
Frampton, Kenneth. Moderní architektura : kritické dějiny. Vyd. 1. Praha : Academia, 2004. ISBN 80-200-1261-3.
-
Koch, Wilfried. Evropská architektura : encyklopedie evropské architektury od antiky po současnost. 1. vyd. Praha : Ikar, 1998. ISBN 80-7202-388-8.
-
Urlich, P., Ševčík, O., Škranc, P. Dějiny 19. a 20. století: Architektura - umění - filosofie - věda a technika. ČVUT, 1998.
-
Vařeka, J. Lidová architektura, interiér a domové zvyky Čech v epoše národního obrození. Praha,Český lid 68, 1981.
-
Zatloukal, Pavel. [10 století architektury. 5], Architektura 19. století. Vyd. 1. Praha : Správa Pražského hradu, 2001. ISBN 80-86161-34-X.
|