Vyučující
|
-
Majer Zbyněk, PhDr. Ph.D.
-
Horák Jiří, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Cvičení důkladně seznámí studenty s laboratorním ošetřením a zpracováním archeologických nálezů (zejm. čištění a mytí, lepení zlomků keramiky, rekonstrukce nádob a doplňování sádrou), jejich evidencí (evidenční čísla, laboratorní evidence, databáze), balení a ukládání. Samostatná pozornost bude věnována úvodu do konzervačních technik (konzervace dřeva, kovů, kůže, skla, textilu - návštěva specializovaného pracoviště). Cílem cvičení je naučit studenty samostatně zvládnout všechny laboratorní práce a postupy a vést laboratorní tým.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Laboratorní praktika, Cvičení
- Projekt individuální [40]
- 26 hodin za semestr
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 26 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Je si vědom významu a výpovědního potenciálu movitých archeologických nálezů |
Odborné dovednosti |
---|
Používat adekvátní terminologii v českém jazyce |
Systematicky samostatně pracovat |
Pracovat pod odborným vedením |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
Orientaci v pokročilých možnostech a technikách laboratorního zpracování a konzervace artefaktů vyrobených z různých materiálů |
Odborné dovednosti |
---|
Je schopen samostatně volit vhodné metody k bezpečné stabilizaci artefaktů z různých materiálů |
Je schopen samostatného restaurování a rekonstrukce keramických nádob a evidence zpracovaného materiálu |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Laboratorní praktika, |
Hodnotící metody |
---|
Průběžné hodnocení, |
Doporučená literatura
|
-
Seznam literatury zveřejní garantující katedra..
-
The literature will be announced by the department..
|