|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
Současná geodézie a její využití a přínos v archeologii Rozbor historických mapových podkladů a možnosti jejich využití v archeologii Metoda konstrukční-oměrná Metoda ortogonální Metoda polární Digitální zpracování dat Využití dat při zpracování výstupů, prezentaci jednotlivých lokalit a publikaci
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s demonstrací, Cvičení
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 30 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 22 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Orientovat se v základních destruktivních a nedestruktivních dokumentačních postupech v archeologii |
| Orientovat se v základech archeologické metody |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Rozumět odbornému textu v českém jazyce |
| Porozumět vědecky strukturované přednášce |
| Rozumět technicky zaměřenému textu v českém jazyce |
| Využívat elektronické informační zdroje |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přehled o základních pojmech geodézie a kartografie |
| Orientaci v současných i historických mapových dílech na území ČR |
| Orientaci v základních geodetických dokumentačních metodách |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Zvládat digitální zpracování prostorových dat |
| Zvládat základní kresbu, export a tisku v prostředí CAD |
| Samostatně provádět dokumentaci menších památkových objektů metodou konstrukční-oměrné včetně výstupů v digitální formě (DXF, DWG apod.) |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednáška s demonstrací, |
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Hodnotící metody |
|---|
| Kombinovaná zkouška, |
| Praktická zkouška, |
| Výstupní projekt, |
|
Doporučená literatura
|
-
Kašička, F. Stavebně historický průzkum. Praha, 2002.
-
Koza, Petr. Geodézie pro SPŠ stavební : Učebnice. 1985.
|