Vyučující
|
-
Langmajer Břetislav, Ing.
|
Obsah předmětu
|
Současná geodézie a její využití a přínos v archeologii Rozbor historických mapových podkladů a možnosti jejich využití v archeologii Metoda konstrukční-oměrná Metoda ortogonální Metoda polární Digitální zpracování dat Využití dat při zpracování výstupů, prezentaci jednotlivých lokalit a publikaci
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s demonstrací, Cvičení
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 30 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 22 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Orientovat se v základních destruktivních a nedestruktivních dokumentačních postupech v archeologii |
Orientovat se v základech archeologické metody |
Odborné dovednosti |
---|
Rozumět odbornému textu v českém jazyce |
Porozumět vědecky strukturované přednášce |
Rozumět technicky zaměřenému textu v českém jazyce |
Využívat elektronické informační zdroje |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přehled o základních pojmech geodézie a kartografie |
Orientaci v současných i historických mapových dílech na území ČR |
Orientaci v základních geodetických dokumentačních metodách |
Odborné dovednosti |
---|
Zvládat digitální zpracování prostorových dat |
Zvládat základní kresbu, export a tisku v prostředí CAD |
Samostatně provádět dokumentaci menších památkových objektů metodou konstrukční-oměrné včetně výstupů v digitální formě (DXF, DWG apod.) |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška s demonstrací, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Hodnotící metody |
---|
Kombinovaná zkouška, |
Praktická zkouška, |
Výstupní projekt, |
Doporučená literatura
|
-
Kašička, F. Stavebně historický průzkum. Praha, 2002.
-
Koza, Petr. Geodézie pro SPŠ stavební : Učebnice. 1985.
|