|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
Ortogonální metoda a její využití při dokumentaci archeologických sond a profilů Polární metody při tvorbě celkových plánů archeologických situací Základy a využití jednosnímkové fotogrammetrie Základy a využití stereofotogrammetrie Základy a využití průsekové fotogrammetrie
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s demonstrací, Cvičení
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 30 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 22 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Orientuje se v základních destruktivních a nedestruktivních dokumentačních postupech v archeologii |
| Orientuje se v základech archeologické metody |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Rozumět odbornému textu v českém jazyce |
| Porozumět vědecky strukturované přednášce |
| Rozumět technicky zaměřenému textu v českém jazyce |
| Využívat elektronické informační zdroje |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přehled o základních geodetických dokumentačních metodách - ortogonální a polární |
| Přehled o moderních (digitálních) možnostech dokumentace archeologických a památkových objektů |
| Ovládá principy fotogrametrických metod (jednosnímková fotogrametrie, stereofotogrammetrie, průseková fotogrametrie) |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Využívat ortogonální metodu při dokumentaci archeologických sond a profilů |
| Využívat polární metodu při tvorbě celkových plánů archeologických lokalit |
| Je schopen zpracování závěrečné grafické dokumentace prováděného archeologického výzkumu včetně fotodokumentace, finálních výkresů a technické zprávy |
| Je schopen samostatně provádět dokumentaci složitějších památkových objektů a archeologických situací kombinací různých metod |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Kombinovaná zkouška, |
| Praktická zkouška, |
| Výstupní projekt, |
|
Doporučená literatura
|
-
Kašička, F. Stavebně historický průzkum. Praha, 2002.
-
Koza, Petr. Geodézie pro SPŠ stavební : Učebnice. 1985.
|