|
Vyučující
|
-
Matějka Milan, doc. PhDr. Ph.D.
-
Beránek Luděk, doc. Ing. Ph.D.
-
Kratochvíl Jan, Ing. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Tematické okruhy: 1) Sběr prostorových dat pomocí 3D skeneru. 2) Zpracování prostorových dat získaných 3D skenerem. 3) Možnosti vizualizace trojrozměrných dat a využití prostředků virtuální reality. 4) Archivace prostorových dat získaných 3D skenerem.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 182 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Studenti jsou obeznámeni s archeologickou teorií a metodologií na úrovni magisterského studia archeologie. Studenti se orientují v problematice a relevantní odborné domácí i zahraniční literatuře vztahující se k tématu disertační práce. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Studenti rozumí odbornému textu v českém a anglickém jazyce, jsou schopni interpretovat a kriticky posoudit jeho obsah. Studenti umí využívat elektronické informační zdroje. Studenti jsou schopni systematické samostatné práce. Studenti jsou schopni formálně prezentovat výzkumy a vést odborné debaty. |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Studenti jsou obeznámeni s možnostmi pořízení, zpracování, vizualizace a správy 3D dat. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Studenti jsou schopni uplatnit poznatky z oblasti 3D dokumentace a virtuální reality při přípravě výzkumných projektů. |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Laboratorní praktika, |
| Samostatná práce studentů, |
| Demonstrace dovedností, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Výstupní projekt, |
| Kombinovaná zkouška, |
|
Doporučená literatura
|
-
Görner, Tomáš; Hořejší, Petr,; Kurkin, O. Virtuální realita a DP. [Plzeň] : SmartMotion, 2012. ISBN 978-80-87539-07-1.
-
Opitz, Rachel S.; Cowley, David C. Interpreting archaeological topography : airborne laser scanning, 3D data and ground observation. Oxford : Oxbow Books, 2013. ISBN 978-1-84217-516-3.
-
Sherman, William R.; Craig, Alan B. Understanding virtual reality : interface, application, and design. Boston : Morgan Kaufmann Publishers, 2003. ISBN 1-55860-353-0.
-
Smith, M., Queiroz, Ch. Unity 5.x Cookbook. Birmingham, Mumbai: Packt Publishing, 2015. ISBN 978-1784391362.
|