|
Vyučující
|
-
Švajcr Petr, prof. PhDr. CSc., DSc.
-
Vaverová Simona, PhDr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Probírané okruhy: 1. Institucionální struktura české archeologie 2. Archeologické informační zdroje u nás a v zahraničí a způsoby jejich využívání 3. Vědecký aparát, jeho formy a způsoby používání 4. Etické otázky archeologického výzkumu a vědecké práce 5. Základní formy odborného textu Část seminární výuky proběhne formou řízeného samostudia.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Diskuse, Seminární výuka, Cvičení
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 13 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 13 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 15 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 20 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 10 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Shrne základní principy a metody vědecké práce |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Diskutovat a relevantně argumentovat na semináři |
| Porozumět a reprodukovat odborný text v českém jazyce |
| Používat s porozuměním odborný jazyk |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Orientaci v institucionální a informační struktuře české a částečně i evropské archeologie |
| Rozlišuje a vytváří základní druhy odborného textu |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Je schopen budovat vlastní informační systémy |
| Ovládá pravidla vědeckého aparátu a etická pravidla vědecké práce |
| Disponuje pokročilými schopnostmi rétoriky a diskuse |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Diskuse, |
| Seminární výuka (badatelské metody), |
| Hodnotící metody |
|---|
| Test, |
| Průběžné hodnocení, |
|
Doporučená literatura
|
-
Seznam literatury bude zveřejněn vedoucím kurzu na začátku semestru..
|