|
Vyučující
|
-
Kanis Jan, PhDr. Ph.D.
-
Matějka Milan, doc. PhDr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Hlavním cílem archeologického semináře v třetím ročníku bakalářského studia je prohlubování znalostí teoretických přístupů, metod a nové odborné literatury, a to v úzkém vztahu k samostatnému studiu a výzkumným aktivitám studentů, které směřují k vypracování kvalitní bakalářské práce.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 29 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Shrnout základní principy a metody vědecké práce |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Diskutovat a relevantně argumentovat na semináři |
| Porozumět a reprodukovat odborný text v českém jazyce |
| Používat s porozuměním odborný jazyk |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
| bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Shrnout problematiku formálních náležitostí odborného textu |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Aplikuje příslušnou teorii a metodu na konkrétní témata |
| Obhajovat vlastní výsledky a názory |
| Disktovat na různá témata související s problematikou historického dědictví |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
| bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Samostudium, |
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Seminární výuka (badatelské metody), |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Seminární výuka (badatelské metody), |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Průběžné hodnocení, |
| Individuální prezentace, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Seminární práce, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Seminární práce, |
| Individuální prezentace, |
|
Doporučená literatura
|
-
Booth, Bob. Using ArcGIS 3D Analyst. Redlands: ESRI. 2000. 2001.
-
Johnston, Kevin. Using ArcGIS geostatistical analyst. Redlands : ESRI, 2001. ISBN 1-58948-006-6.
-
McCoy, Jill; Johnston, Kevin. Using ArcGIS spatial analyst. Redlands : ESRI, 2001. ISBN 1-58948-005-8.
-
Neustupný, Evžen. Polygons in archaeology, Památky archaeologické LXXXVII, str. 112-136. 1996.
-
Neustupný, Evžen. Příspěvky k prostorové archeologii 1. Dobrá Voda : Aleš Čeněk, 2003. ISBN 80-86473-60-0.
-
Peng, Zhong-Ren; Tsou, Ming-Hsiang. Internet GIS : distributed geographic information services for the internet nad wireless networks. [Hoboken] : John Wiley & Sons, Inc., 2003. ISBN 0-471-35923-8.
-
Šmejda, Ladislav; Turek, Jan. Spatial analysis of funerary areas. Plzeň : Aleš Čeněk, 2004. ISBN 80-86898-07-5.
|