Vyučující
|
-
Hrouda Milan, Mgr. et Mgr. Ph.D.
-
Pertlíček Hieu, Ph.D.
-
Horák Jiří, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Teoretické přístupy archeologie modernity. Archeologie krajiny moderní doby. Nové archeologické výzkumy v Evropě (období 16. - 20. století).
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Seminář
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
- 42 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Vyjmenovat základní milníky v dějinách 20. století |
Shrnout v základních rysech význam archeologie pro poznání moderní společnosti |
Odborné dovednosti |
---|
Diskutovat a relevantně argumentovat na semináři |
Porozumět a reprodukovat odborný text v českém, anglickém / německém jazyce |
Používat s porozuměním odborný jazyk |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
Shrnout teorii a metodu archeologie novověku a moderní doby |
Vysvětí základní odborné termíny oboru |
Odborné dovednosti |
---|
Je schopen prezentovat vlastní názory, výsledky svých výzkumů, vést kritickou debatu a obhájit vlastní stanoviska prostřednictvím precizní argumentace |
Je schopen zaujmout stanovisko k různým metodickým přístupům a teoretickým směrům v archeologii novověku a doby moderní |
Je schopen metodologicky a teoreticky propracovaného archeologického výzkumu artefaktuální kultury sledovaného období, s důrazem na 19. - 20. století |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Hodnotící metody |
---|
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
Harrison, R. ? Schofield, J. After Modernity: Archaeological Approaches to the Contemporary Past. Oxford, 2010.
-
Penrose, Sefryn. Images of change : an archaeology of England's contemporary landscape. Swindon : English Heritage, 2007. ISBN 978-1-905624-14-0.
-
Rotschield, N. A. ew York City Neighborhoods, The 18th century. New York.
|