|
Vyučující
|
-
Chabr Petr, Mgr. et Mgr. Ph.D.
-
Beneš Josef, Ph.D.
-
Matějka Milan, doc. PhDr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Teoretické přístupy archeologie modernity. Archeologie krajiny moderní doby. Nové archeologické výzkumy v Evropě (období 16. - 20. století).
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Seminář
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
- 42 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Vyjmenovat základní milníky v dějinách 20. století |
| Shrnout v základních rysech význam archeologie pro poznání moderní společnosti |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Diskutovat a relevantně argumentovat na semináři |
| Porozumět a reprodukovat odborný text v českém, anglickém / německém jazyce |
| Používat s porozuměním odborný jazyk |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Shrnout teorii a metodu archeologie novověku a moderní doby |
| Vysvětí základní odborné termíny oboru |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Je schopen prezentovat vlastní názory, výsledky svých výzkumů, vést kritickou debatu a obhájit vlastní stanoviska prostřednictvím precizní argumentace |
| Je schopen zaujmout stanovisko k různým metodickým přístupům a teoretickým směrům v archeologii novověku a doby moderní |
| Je schopen metodologicky a teoreticky propracovaného archeologického výzkumu artefaktuální kultury sledovaného období, s důrazem na 19. - 20. století |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Hodnotící metody |
|---|
| Seminární práce, |
| Individuální prezentace, |
|
Doporučená literatura
|
-
Harrison, R. ? Schofield, J. After Modernity: Archaeological Approaches to the Contemporary Past. Oxford, 2010.
-
Penrose, Sefryn. Images of change : an archaeology of England's contemporary landscape. Swindon : English Heritage, 2007. ISBN 978-1-905624-14-0.
-
Rotschield, N. A. ew York City Neighborhoods, The 18th century. New York.
|