Vyučující
|
-
Hrouda Milan, Mgr. et Mgr. Ph.D.
-
Pertlíček Hieu, Ph.D.
-
Musil Jan, prof. PhDr. CSc.
-
Lobaz Viktor, doc. PhDr. Ph.D.
-
Horák Jiří, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Pojetí tzv. historické archeologie Industriální archeologie Archeologie moderních válečných konfliktů
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Seminář
- Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
- 42 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Charakterizovat a časově zařadit jednotlivá období novověku |
Shrnout význam archeologie pro poznání minulosti |
Vyjmenuje základní historické milníky novověku a doby moderní |
Odborné dovednosti |
---|
Diskutovat a relevantně argumentovat na semináři |
Porozumět a reprodukovat odborný text v českém, anglickém / německém jazyce |
Používat s porozuměním odborný jazyk |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
Shrne problematiku tzv. historické archeologie |
Shrne metody a cíle tzv. industriální archeologie |
Shrne metody a cíle archeologického výzkumu moderních válečných konfliktů |
Odborné dovednosti |
---|
Je schopen návrhu a realizace metodologicky a teoreticky propracovaného archeologického výzkumu artefaktuální kultury sledovaného období, s důrazem na 19. - 20. století |
Je schopen zaujímat stanoviska k různým metodickým přístupům a teoretickým směrům |
Je schopen prezentovat vlastní názory, výsledky svých výzkumů, vést kritickou debatu a obhájit vlastní stanoviska prostřednictvím precizní argumentace |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Hodnotící metody |
---|
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
Hall, M. ? Silliman, S. W. Historical Archaeology. Oxford, 2006.
-
Palmer, Marilyn; Neaverson, Peter. Industrial archaeology : principles and practice. London : Routledge, 1998. ISBN 0-415-16769-8.
-
Schofield, J. Aftermath: Readings in the Archaeology of Recent Conflict. New York, 2009.
|