|
Vyučující
|
-
Chabr Petr, Mgr. et Mgr. Ph.D.
-
Matějka Milan, doc. PhDr. Ph.D.
-
Kanis Jan, PhDr. Ph.D.
-
Bunda Karel, PhDr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Účast na terénním archeologickém výzkumu. Formulace cílů výzkumu, návrh metod řešení, organizace výzkumu. Samostatná terénní činnost a dokumentace nálezů. Vypracování nálezové zprávy ze zkoumané situace.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Studijní praxe, Studium metodou řešení problémů, Exkurze, výuka v terénu
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 51 hodin za semestr
- Účast na exkurzi [reálný počet hodin - max. 8h/den]
- 120 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
- 50 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 40 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Shrnout destruktivní postupy výzkumu v současné archeologii |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Pracovat v terénu pod odborným vedením |
| Rozeznávat základní stratigrafické jednotky |
| To specify basic stratigraphic relations within simple archaeological contexts |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Formuluje cíle výzkumu, návrh metod odkryvu a dokumentace |
| Popíše organizaci výzkumu, jednotlivé fáze archeologického projektu a jejich realizace |
| Popíše zásady zpracování archeologické dokumentace |
| Interpretuje archeologické situace na úrovni sondy |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Je schopen plánovat a řešit archeologický výzkum ve všech jeho fázích |
| Je schopen provádět vlastní odkryv a následnou dokumentaci složitějších archeologických situací |
| Je schopen využít veškeré metody archeologického výzkumu |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Studijní praxe, |
| Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
| Řešení problémů, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Průběžné hodnocení, |
|
Doporučená literatura
|
-
Seznam literatury zveřejní garantující katedra..
-
The literature will be announced by the department..
|