Vyučující
|
-
Knížková Ludmila, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Základní konverzační témata a písemný projev v egyptském dialektu. Pozdravy, oslovení, zdvořilostní fráze, hovorové formy gramatických struktur jako osobní zájmena, přivlastňování, předložky, číslovky, tvoření otázek, časování sloves přítomného a minulého času a budoucího času v hovorové formě, slovosled hovorové věty, ukazovací zájmena, vyjádření sloves "mít", "chtít", "muset".
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 55 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
- chápat základní gramatické struktury spisovné arabštiny, ovládat slovesný systém - disponovat odpovídající slovní zásobou ve spisovné arabštině - být schopen porozumět a aktivně užít písemný projev ve spisovné arabštině |
Odborné dovednosti |
---|
- plánovat samostatně vlastní studium a učení - využívat efektivně moderní informační technologie - vyhledat potřebné informace k různým tématům v arabském jazyce |
Obecné způsobilosti |
---|
samostatně získávat další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru. |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
- schopnost vysvětlit adekvátnost použití pozdravů, oslovení a zdvořilostních frází v egyptském dialektu - schopnost vysvětlit slovesný systém egyptského dialektu v přítomném, minulém a budoucím čase - schopnost vysvětlit gramatické struktury egyptského dialektu jako jsou osobní zájmena, přivlastňovací zájmena, předložky, tvoření otázek, vysvětlit slovosled hovorové věty, ukazovací zájmena, vyjádření slovesa "mít", "chtít", "muset". |
Odborné dovednosti |
---|
- používat správně pozdravy, oslovení a adekvátní zdvořilostní fráze v egyptském dialektu - používat jednoduchou slovní zásobu a základní konverzační věty a fráze v egyptském dialektu - umět utvořit jednoduché jmenné i slovesné věty ve správném slovosledu - časovat správně egyptská hovorová slovesa v přítomném a minulém čase a budoucím čase - správně tvořit otázky, umět použít vyjádření slovesa "mít", "chtít", "muset" |
Obecné způsobilosti |
---|
-dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinuje je a nese konečnou odpovědnost za jejich výsledky -plánovat, podporovat a řídit s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostatná práce studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostatná práce studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Kombinovaná zkouška, |
Odborné dovednosti |
---|
Test, |
Kombinovaná zkouška, |
Obecné způsobilosti |
---|
Test, |
Kombinovaná zkouška, |
Doporučená literatura
|
-
Al-Tonsi, Abbás; al-Sawi, Layla; Massoud, Suzanne. Kalaam Gamiil. Ano Intensive Course in Egyptian Colloquial Arabic. Volume 1. Cairo: American University. 2010.
-
Donovan, Nagel. Egyptian Arabic, vol.1: Easy Stories with English Translations. Ennsauken: Bookbaby. 2019.
-
OLIVERIUS, Jaroslav a VESELÝ, Rudolf. Egyptská hovorová arabština: konverzační příručka. Praha: Státní pedagogické nakladatelství. 1965.
-
Ondráš, František. Egyptská hovorová arabština. 2., dopl. vyd. Praha : Set out, 2004. ISBN 80-86277-38-0.
-
Wightwick, Jane; Gaafar, Mahmoud. Colloquial Arabic of Egypt. Thé Complete Course fór Beginners. GB: Taylor&Francis Ltd. 2015.
|