|
Vyučující
|
-
Bidláková Petra, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Rozšířená konverzační témata a písemný projev v egyptském dialektu. Egyptské hovorové formy rozšířených gramatických struktur jako hovorové formy rozšířených slovesných kmenů, rozkazovací sloveso, situace při užití duálu, stupňování přídavných jmen, výrazy množství, výrazy jaký/který, vztažná zájmena, podmínkové věty.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 55 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| - používat správně pozdravy, oslovení a adekvátní zdvořilostní fráze v egyptském dialektu - používat jednoduchou slovní zásobu a základní konverzační věty a fráze v egyptském dialektu - umět utvořit jednoduché jmenné i slovesné věty ve správném slovosledu - časovat správně egyptská hovorová slovesa v přítomném a minulém čase a budoucím čase - správně tvořit otázky, umět použít vyjádření slovesa "mít", "chtít", "muset" |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - plánovat samostatně vlastní studium a učení - využívat efektivně moderní informační technologie v praxi a komunikaci - vyhledat potřebné informace k rozšířeným konverzačním tématům v arabském jazyce |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| samostatně získávat rozšířené odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| - schopnost vysvětlit adekvátnost použití rozšířené slovní zásoby a frází podle situačního kontextu, vysvětlit pravidla písemného projevu v egyptském dialektu - schopnost vysvětlit hovorové formy rozšířených slovesných kmenů, tvoření rozkazovacího slovesa, případy užití duálu, způsoby stupňování přídavných jmen - schopnost vysvětlit gramatické struktury egyptského dialektu jako jsou výrazy množství, výrazy jaký/který, vysvětlit formy užití vztažných zájmen podle rodu a čísla, chápat kontext použití podmínkových vět |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - být schopen konverzovat na témata každodenní komunikace na adekvátní úrovni v egyptském dialektu - být schopen samostatného písemného projevu v egyptském dialektu, zejména v oblasti elektronické komunikace - ovládat hovorové formy rozšířených slovesných kmenů, tvoření rozkazovacího slovesa, užití duálu, stupňování přídavných jmen, výrazy množství, výrazy jaký/který, používat vztažná zájmena, správně užít podmínkové věty |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| -dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinuje je a nese konečnou odpovědnost za jejich výsledky -plánovat, podporovat a řídit s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Samostatná práce studentů, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Samostatná práce studentů, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Samostatná práce studentů, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Test, |
| Kombinovaná zkouška, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Test, |
| Kombinovaná zkouška, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Test, |
| Kombinovaná zkouška, |
|
Doporučená literatura
|
-
Al-Tonsi, Abbás; al-Sawi, Layla; Massoud, Suzanne. Kalaam Gamiil. Ano Intensive Course in Egyptian Colloquial Arabic. Volume 1. Cairo: American University. 2010.
-
Donovan, Nagel. Egyptian Arabic, vol.1: Easy Stories with English Translations. Ennsauken: Bookbaby. 2019.
-
OLIVERIUS, Jaroslav a VESELÝ, Rudolf. Egyptská hovorová arabština: konverzační příručka. Praha: Státní pedagogické nakladatelství. 1965.
-
Ondráš, František. Egyptská hovorová arabština. 2., dopl. vyd. Praha : Set out, 2004. ISBN 80-86277-38-0.
-
Wightwick, Jane; Gaafar, Mahmoud. Colloquial Arabic of Egypt. Thé Complete Course fór Beginners. GB: Taylor&Francis Ltd. 2015.
|