Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Slovesa nepravidelná, časování všech typů slabých sloves, al-mafúl li-ažlihi, al-mutlaq, bihi, at-tamíz, al-lázim wa al-mutaadí ilá mafúlajn, ná´ib al-mafúl mutlaq, ná´ib al-fáil, všechny typy podmínkových vět, al-džumla nahrazující al-mufrad, al-hál.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 31 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 60 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
- disponovat odpovídající úrovní jazykových znalostí vzhledem k obsahu kurzu AP1Y - identifikovat všechna odpovídající gramatická pravidla - disponovat adekvátní slovní zásobou |
Odborné dovednosti |
---|
- disponovat odpovídajícími odbornými dovednostmi získaných předchozím studiem arabštiny - plánovat samostatně vlastní studium a učení - využívat efektivně moderní informační technologie. |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
- používat slovní zásobu pro konverzaci na téma mezinárodních vztahů, blízkovýchodní historie, islámu a soudobých událostí - určit pravidla pro časování nepravidelných sloves a časování všech typů slabých sloves, al-mafúl li-ažlihi, al-mutlaq, bihi, at-tamíz, al-lázim wa al-mutaadí ilá mafúlajn, ná´ib al-mafúl mutlaq, ná´ib al-fáil - určit pravidla pro tvoření všech typů podmínkových vět |
Odborné dovednosti |
---|
- aplikovat arabskou terminologii při práci s morfologií jazyka - číst a interpretovat náročnější novinové články - vysvětlit obsah čtených textů v arabštině |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Demonstrace dovedností, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti |
---|
Analyticko-kritická práce s textem, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Obecné způsobilosti |
---|
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Individuální prezentace, |
Kombinovaná zkouška, |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Odborné dovednosti |
---|
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti |
---|
Kombinovaná zkouška, |
Individuální prezentace, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Doporučená literatura
|
-
Brustad, Kristen; Al-Tonsi, Abbas; Al-Batal, Mahmoud. Al-Kitaab fii tacallum al-cArabiyya : with DVDs : A textbook for Arabic. Part 2. Washington : Georgetown University Press, 2006. ISBN 978-1-58901-096-3.
-
Brustad, Kristen; Al-Tonsi, Abbas; Al-Batal, Mahmoud. Answer key to Al-Kitaab fii Tacallum al-cArabiyya with DVDs : a textbook for Arabic. Part 2. Washington : Georgetown University Press, 2006. ISBN 978-1-58901-097-0.
-
Oliverius, Jaroslav; Ondráš, František. Moderní spisovná arabština : [vysokoškolská učebnice]. II. Praha : SET OUT, 2009. ISBN 978-80-86277-70-7.
-
Oliverius, Jaroslav; Ondráš, František. Moderní spisovná arabština : vysokoškolská učebnice. 1. díl. Praha : SET OUT, 2007. ISBN 978-80-86277-51-6.
-
Ramadan, Issam; Ramadan, Ivan. Arabská lidová přísloví v minulosti a dnes. Plzeň : Západočeská univerzita v Plzni, 2011. ISBN 978-80-7043-940-1.
-
Scheindlin, Raymond P. 501 Arabic verbs : fully conjugated in all the aspects in a new, easy-to-learn format, alphabetically arranged. Hauppauge : Barron's, 2007. ISBN 978-0-7641-3622-1.
|