|
Vyučující
|
-
Matasová Ivana, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Maroko a Alžírsko Tunisko a Libye Egypt a Súdán Arabský poloostrov Sýrie a Libanon Jordánsko Izrael a Palestina Turecko Irák Írán Střední Asie a Afghánistán Etiopie a Africký roh
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Diskuse, Demonstrace dovedností, Samostatná práce studentů, Samostudium studentů, Samostudium literatury, Přednáška
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 20 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 58 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| - orientovat se ve světových dějinách - určit země s hlavními městy v regionu Blízkého východu a severní Afriky - určit nejdůležitější řeky, moře, pohoří v regionu |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - pracovat samostatně s mapami a relevantními odbornými zdroji - ovládat moderní informační technologie |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: efektivně využívá dostupné prostředky komunikace, verbální i neverbální, včetně symbolických a grafických vyjádření informací různého typu, |
| bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| - charakterizovat přírodní podmínky konkrétních zemí studovaného regionu - identifikovat významné přírodní zdroje napříč regionem - určit klimatické charakteristiky napříč regionem - určit a vysvětlit podstatná fakta z oblasti socioekonomické geografie týkající se zejména tamějších lidských sídel, velikostí populací, průmyslu a nerostných zdrojů, zemědělství, turistického ruchu |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - nakreslit bez opory přibližnou mapu regionu - interpretovat vztah mezi přírodními podmínkami a charakteristikami lidských sídel a společností - vyhledávat a využívat relevantní on-line zdroje dat a informací |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednáška založená na výkladu, |
| Samostudium, |
| Samostatná práce studentů, |
| Demonstrace dovedností, |
| Diskuse, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Přednáška založená na výkladu, |
| Diskuse, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Přednáška s aktivizací studentů, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Seminární práce, |
| Písemná zkouška, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Seminární práce, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Písemná zkouška, |
| Seminární práce, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Doporučená literatura
|
-
The Middle East and North Africa 2020. Europa Publications, London: Routledge, 2019.
-
Al-Asad, M. Contemporary Architecture and Urbanism in the Middle East. University Press of Florida, 2012.
-
King, D.M. Water and Conflict in the Middle East. C Hurst and Co Publishers Ltd, 2019.
-
Kropáček, L. Blízký východ na přelomu tisíciletí.. Praha, 1999.
-
Mehler, Carl. National geographic Atlas of the Middle East.. National Geographic Society, 2008.
|