|
Vyučující
|
-
Šťáhlavský Petr, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Systém jmen, systém zájmen, přítomný čas sloves konjugace pa'al, opis slovesa "mít", jmenná věta.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 60 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 16 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 15 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| - identifikovat všechny větné členy - vysvětlit gramatické termíny - provézt rozbor psaného českého textu - znát základní jazykovědné pojmy v angličtině |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - plánovat samostatně vlastního studiu a učení - využívat efektivně moderní informační technologie - hovořit anglicky alespoň na základní konverzační úrovni |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| - určit pravidla používání hebrejské abecedy a písma - určit pravidla časování základních pravidelných sloves v přítomném čase - určit pravidla tvorby jednoduchých jmenných a slovesných vět |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - číst hebrejské písmo, kurzivu i kvadrát - časovat základní pravidelná slovesa konjugace pa'al v přítomném čase - sestavit jednoduchou jmennou a slovesnou větu - vyjádřit opis sloves "mít" a "být" v přítomném čase - používat základní číslovky 1-10. |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Diskuse, |
| Individuální konzultace, |
| Demonstrace dovedností, |
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Samostatná práce studentů, |
| Samostudium, |
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Demonstrace dovedností, |
| Samostatná práce studentů, |
| Prezentace práce studentů, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Test, |
| Písemná zkouška, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Písemná zkouška, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Doporučená literatura
|
-
Bolozky, Shmuel. 501 Hebrew verbs : fully conjugated in all tenses in a new, easy-to-learn format, alphabetically arranged by root. Hauppauge : Barron's Educational Series, 2008. ISBN 978-0-7641-3748-8.
-
Coffin, Edna Amir. Encounters in modern Hebrew. Level 1. Ann Arbor : University of Michigan Press, 1992. ISBN 0-472-08221-3.
-
Edna, Lauden; Weinbach, Liora. Multi dictionary Hebrew-Hebrew-English English-Hebrew : bilingual learners dictionary. Tel Aviv : [AD], 2003. ISBN 965-390-003-X.
-
Chajat, Šlomit, Jisraeli Sara, Kobliner, Hila. Ivrit min ha-hatchala, chelek alef.. Jerušalajim: Akademon, 2000.
-
Newman, Ja'akov; Sivan, Gavri'el; Nosek, Bedřich; Ziss, Daniel; Pavlát, Leo. Judaismus od A do Z : slovník pojmů a termínů. Praha : Sefer, 1992. ISBN 80-900895-3-4.
-
Raizen, Esther. Modern Hebrew for intermediate students : a multimedia program. Austin : University of Texas Press, 2002. ISBN 978-0-292-77114-7.
-
Rothblum, Lois; Bergman, Bella; Band, Ora. Hebrew : a language course = ['lvrit]. Primer. Springfield : Behrman House, 1987. ISBN 0-87441-463-6.
|