Vyučující
|
-
Procházka Václav, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Číslovky 1-20 v mužském i ženském rodě. Řadové číslovky 1-20, genitivní spojení - jeho tvorba, mluvnické významy a postavení ve větě, slovesa konjugace hif'il.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 55 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 10 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
- disponovat odbornými znalostmi získanými v požadovaném rozsahu v rámci kurzu Ivrit 1 (KBS/I1YY) a Ivrit 2 (KBS/I2YY). |
Odborné dovednosti |
---|
- disponovat odbornými dovednostmi získanými v požadovaném rozsahu v rámci kurzu Ivrit 1 (KBS/I1YY) a Ivrit 2 (KBS/I2YY) - plánovat samostatně vlastní studium a učení - využívat efektivně moderní informační technologie |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
- určit pravidla tvorby přítomného času a infinitivu slovek konjugace hif'il - vyjmenovat základní číslovky 1-20 a řadové číslovky 1-10 - určit pravidla tvorby a aplikace genitivních spojení. |
Odborné dovednosti |
---|
- tvořit tvary přítomného času a infinitivu sloves konjugace hif'il - používat základní číslovky a řadové číslovky 1-20 v obou rodech - tvořit minulý čas sloves konjugace pa'al - používat genitivní spojení |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Diskuse, |
Individuální konzultace, |
Demonstrace dovedností, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Samostatná práce studentů, |
Samostudium, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Obecné způsobilosti |
---|
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Kombinovaná zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti |
---|
Kombinovaná zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
Bolozky, Shmuel. 501 Hebrew verbs : fully conjugated in all tenses in a new, easy-to-learn format, alphabetically arranged by root. Hauppauge : Barron's Educational Series, 2008. ISBN 978-0-7641-3748-8.
-
Coffin, Edna Amir. Encounters in modern Hebrew. Level 1. Ann Arbor : University of Michigan Press, 1992. ISBN 0-472-08221-3.
-
Edna, Lauden; Weinbach, Liora. Multi dictionary Hebrew-Hebrew-English English-Hebrew : bilingual learners dictionary. Tel Aviv : [AD], 2003. ISBN 965-390-003-X.
-
Chajat, Šlomit, Jisraeli Sara, Kobliner, Hila. Ivrit min ha-hatchala, chelek alef.. Jerušalajim: Akademon, 2000.
-
Newman, Ja'akov; Sivan, Gavri'el; Nosek, Bedřich; Ziss, Daniel; Pavlát, Leo. Judaismus od A do Z : slovník pojmů a termínů. Praha : Sefer, 1992. ISBN 80-900895-3-4.
-
Raizen, Esther. Modern Hebrew for intermediate students : a multimedia program. Austin : University of Texas Press, 2002. ISBN 978-0-292-77114-7.
-
Rothblum, Lois; Bergman, Bella; Band, Ora. Hebrew : a language course = ['lvrit]. Primer. Springfield : Behrman House, 1987. ISBN 0-87441-463-6.
|