Vyučující
|
-
Procházka Václav, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Přítomný čas sloves konjugace hitpa'el, infinitiv sloves konjugace hitpa'el, minulý čas sloves konjugace pa'al, genitivní spojení na místě podmětu ve jmenné větě, genitivní spojení jako součást shodného přívlastku určeného, vztažná zájmena od le- a šel-, časové věty a nepřímá řeč. Práce s hebrejským slovníkem.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 60 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 16 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 15 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
- disponovat odbornými znalostmi získanými v požadovaném rozsahu v rámci kurzu Ivrit 1 (KBS/I1Y), Ivrit 2 (KBS/I2Y) a Ivrit 3 (KBS/I3Y) |
Odborné dovednosti |
---|
- disponovat odbornými dovednostmi získanými v požadovaném rozsahu v rámci kurzu Ivrit 1 (KBS/I1Y), Ivrit 2 (KBS/I2Y) a Ivrit 3 (KBS/I3Y) - plánovat samostatně vlastní studium a učení - využívat efektivně moderní informační technologie |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
- rozšířit znalosti tvorby minulého času - určit pravidla pro používání genitivu ve jmenné větě a ve shodném přívlastku - disponovat rozšířenou slovní zásobou potřebnou pro parafrázi abstraktnějších myšlenek |
Odborné dovednosti |
---|
- používat minulý čas konjugace pi'el a přítomný čas konjugace hitpa'el - používat genitivní spojení ve jmenné větě a ve shodném přívlastku - parafrázovat v hebrejštině převzaté myšlenky, vyjadřovat své pocity - popisovat děje v časové souslednosti - vyhledávat ve slovníku neznámá slovesa |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Diskuse, |
Individuální konzultace, |
Demonstrace dovedností, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostatná práce studentů, |
Samostudium, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Obecné způsobilosti |
---|
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Kombinovaná zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Kombinovaná zkouška, |
Individuální prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
Bolozky, Shmuel. 501 Hebrew verbs : fully conjugated in all tenses in a new, easy-to-learn format, alphabetically arranged by root. Hauppauge : Barron's Educational Series, 2008. ISBN 978-0-7641-3748-8.
-
Coffin, Edna Amir. Encounters in modern Hebrew. Level 1. Ann Arbor : University of Michigan Press, 1992. ISBN 0-472-08221-3.
-
Edna, Lauden; Weinbach, Liora. Multi dictionary Hebrew-Hebrew-English English-Hebrew : bilingual learners dictionary. Tel Aviv : [AD], 2003. ISBN 965-390-003-X.
-
Chajat, Šlomit, Jisraeli Sara, Kobliner, Hila. Ivrit min ha-hatchala, chelek alef.. Jerušalajim: Akademon, 2000.
-
Newman, Ja'akov; Sivan, Gavri'el; Nosek, Bedřich; Ziss, Daniel; Pavlát, Leo. Judaismus od A do Z : slovník pojmů a termínů. Praha : Sefer, 1992. ISBN 80-900895-3-4.
-
Raizen, Esther. Modern Hebrew for intermediate students : a multimedia program. Austin : University of Texas Press, 2002. ISBN 978-0-292-77114-7.
-
Rothblum, Lois; Bergman, Bella; Band, Ora. Hebrew : a language course = ['lvrit]. Primer. Springfield : Behrman House, 1987. ISBN 0-87441-463-6.
|