Vyučující
|
-
Procházka Václav, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Procvičování pasivních slovesných tvarů konjugace nif'al. Nereálné podmínkové věty. Zájmenné sufixy s podstatnými jmény a jejich využití ve spisovném stylu. Samostatná práce a vyhledávání s médii v hebrejském jazyce podle zájmové oblasti studentů (přizpůsobí se individuálně podle složení skupiny). Psaní elektronické pošty v hebrejštině.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 55 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 10 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
- disponovat odbornými znalostmi získanými v požadovaném rozsahu v rámci kurzu Ivrit pro pokročilé 1 (KBS/IP1YY) a Ivrit pro pokročilé 2 (KBS/IP2YY) |
Odborné dovednosti |
---|
- disponovat odbornými dovednostmi získanými v požadovaném rozsahu v rámci kurzu Ivrit pro pokročilé 1 (KBS/IP1YY) a Ivrit pro pokročilé 2 (KBS/IP2YY) - plánovat samostatně vlastní studium a učení - využívat efektivně moderní informační technologie pro každodenní komunikaci nebo plnění pracovních úkolů |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
- určit pravidla pro časování slovesa pasivní konjugace nif'al v přítomném, minulém i budoucím čase - určit pravidla pro správné čtení a vytváření podstatných jmen s připojenými zájmennými sufixy - určit pravidla pro tvorbu nereálných podmínkových vět |
Odborné dovednosti |
---|
- napsat e-mail v jednoduché úřední, studijní, pracovní, nebo osobní záležitosti - vyhledat v hebrejštině , zpracovat a přednést shrnutí novinové zprávy ze zájmové oblasti svého výzkumu - vyjádřit v hebrejštině svůj názor a písemném projevu tak učinit i za využití základů literárního stylu. |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Demonstrace dovedností, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Cvičení (praktické činnosti), |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Obecné způsobilosti |
---|
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Individuální prezentace, |
Kombinovaná zkouška, |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Odborné dovednosti |
---|
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti |
---|
Kombinovaná zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
Bolozky, Shmuel. 501 Hebrew verbs : fully conjugated in all tenses in a new, easy-to-learn format, alphabetically arranged by root. Hauppauge : Barron's Educational Series, 2008. ISBN 978-0-7641-3748-8.
-
Coffin, Edna Amir. Encounters in modern Hebrew. Level 1. Ann Arbor : University of Michigan Press, 1992. ISBN 0-472-08221-3.
-
Edna, Lauden; Weinbach, Liora. Multi dictionary Hebrew-Hebrew-English English-Hebrew : bilingual learners dictionary. Tel Aviv : [AD], 2003. ISBN 965-390-003-X.
-
Chajat, Šlomit, Jisraeli Sara, Kobliner, Hila. Ivrit min ha-hatchala, chelek alef.. Jerušalajim: Akademon, 2000.
-
Keidar, Nira. netiot HaPoal + Targilim. Academon, 1994.
-
Raizen, Esther. Modern Hebrew for beginners : a multimedia program for students at the beginning and intermediate levels. Austin : University of Texas Press, 2000. ISBN 978-0-292-77104-8.
-
Rothblum, Lois; Bergman, Bella; Band, Ora. Hebrew : a language course = ['lvrit]. Primer. Springfield : Behrman House, 1987. ISBN 0-87441-463-6.
|