Vyučující
|
-
Procházka Václav, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Procvičování pasivních slovesných tvarů konjugací nif'al, huf'al a pu'al. Zájmenné sufixy podstatných jmen a jejich úloha ve větě. Zdvojování smichutu v písemném projevu. V rámci konverzace - četba, náslech a diskuze o aktuálních zprávách v izraelských médiích. Samostatná prezentace tématu a závěrů vlastní diplomové práce v písemné i ústní formě. Diskuze se studenty o jejich výzkumu a plánech po skončení studia. Tématické "hodiny na přání", zaměřené na prohloubení slovní zásoby v oblasti, kterou si studenti sami zvolí.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 60 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 16 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 15 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
- disponovat odbornými znalostmi získanými v požadovaném rozsahu v rámci kurzu Ivrit pro pokročilé 1 (KBS/IP1Y), Ivrit pro pokročilé 2 (KBS/IP2Y) a Ivrit pro pokročilé 3 (KBS/IP3Y) |
Odborné dovednosti |
---|
- disponovat odbornými dovednostmi získanými v požadovaném rozsahu v rámci kurzu Ivrit pro pokročilé 1 (KBS/IP1Y), Ivrit pro pokročilé 2 (KBS/IP2Y) a Ivrit pro pokročilé 3 (KBS/IP3Y) - plánovat samostatně vlastní studium a učení - využívat efektivně moderní informační technologie pro každodenní komunikaci nebo plnění pracovních úkolů |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
- disponovat rozšířenou slovní zásobou - ovládat základní pravidla celého slovesného systému moderní hebrejštiny s výjimkou vybraných slabých sloves v pasivních tvarech - určit pravidla pro připojování zájmenných sufixů ke kterémukoliv podstatnému jménu a pro vytváření vztažných zájmen od kterékoliv předložky či spojky - určit "zdvojený smichut" a pravidla jeho použití |
Odborné dovednosti |
---|
- přednést krátký připravený samostatný projev o tématu svého zájmu v hebrejštině - využívat aktivně pasivních sloves v písemném projevu - využívat zájmenných sufixů a zdvojení smichutu - udržovat a dále prohlubovat úroveň svých znalostí hebrejštiny i po skončení studia a mít k tomu potřebné nástroje a dovednosti - používat aktivně hebrejštinu v e-mailové komunikaci - čerpat a zpracovávat informace z médií v hebrejském jazyce |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Demonstrace dovedností, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Cvičení (praktické činnosti), |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Obecné způsobilosti |
---|
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Individuální prezentace, |
Kombinovaná zkouška, |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Odborné dovednosti |
---|
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti |
---|
Kombinovaná zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
Bolozky, Shmuel. 501 Hebrew verbs : fully conjugated in all tenses in a new, easy-to-learn format, alphabetically arranged by root. Hauppauge : Barron's Educational Series, 2008. ISBN 978-0-7641-3748-8.
-
Coffin, Edna Amir. Encounters in modern Hebrew. Level 1. Ann Arbor : University of Michigan Press, 1992. ISBN 0-472-08221-3.
-
Edna, Lauden; Weinbach, Liora. Multi dictionary Hebrew-Hebrew-English English-Hebrew : bilingual learners dictionary. Tel Aviv : [AD], 2003. ISBN 965-390-003-X.
-
Chajat, Šlomit, Jisraeli Sara, Kobliner, Hila. Ivrit min ha-hatchala, chelek alef.. Jerušalajim: Akademon, 2000.
-
Keidar, Nira. netiot HaPoal + Targilim. Academon, 1994.
-
Raizen, Esther. Modern Hebrew for beginners : a multimedia program for students at the beginning and intermediate levels. Austin : University of Texas Press, 2000. ISBN 978-0-292-77104-8.
-
Rothblum, Lois; Bergman, Bella; Band, Ora. Hebrew : a language course = ['lvrit]. Primer. Springfield : Behrman House, 1987. ISBN 0-87441-463-6.
|