Vyučující
|
-
Matějovicová Eva, Mgr. Th.D.
|
Obsah předmětu
|
1) Zájmena a jejich druhy; seznámení s osobními zájmeny 2) Samostatná a sufigovaná zájmena; jejich tvoření a použití 3) Ukazovací, tázací, neurčitá zájmena 4) Číslovky a numerální výrazy 5) Adverbia a jejich druhy 6) Spojky a částice 7) Úvod do verbální flexe; rozdíly mezi silnými a slabými slovesy; struktura verbálního kořene; odvozování jednotlivých kmenů 8) Gramatická kategorie osoby u sloves 9) Gramatická kategorie čísla u sloves 10) Gramatická kategorie času u sloves 11) Présens a jeho tvoření 12) Préteritum a jeho tvoření 13) Perfektum a jeho tvoření
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 60 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 31 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
- znalost jazyka na předchozích úrovních - disponovat odbornými znalostmi získanými v požadovaném rozsahu v rámci kurzu Akkadština 1 (KBS/K1Y) |
Odborné dovednosti |
---|
- disponovat odbornými dovednostmi získanými v požadovaném rozsahu v rámci kurzu Akkadština 1 (KBS/K1Y) - plánovat samostatně vlastní studium a učení - využívat efektivně moderní informační technologie |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
- určit pravidla potřebná pro četbu středně obtížných textů v akkadském jazyce - určit pravidla týkající se flexe zájmen a dalších slovních druhů - určit pravidla pro vytváření présentních, préteritních a perfektních tvarů akkadských pravidelných silných sloves |
Odborné dovednosti |
---|
- číst středně obtížné texty v akkadském jazyce - aplikovat pravidla flexe zájmen a dalších slovních druhů - vytvářet présentní, préteritní a perfektní tvary akkadských pravidelných silných sloves |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Individuální konzultace, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Demonstrace dovedností, |
Obecné způsobilosti |
---|
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Písemná zkouška, |
Průběžné hodnocení, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Odborné dovednosti |
---|
Průběžné hodnocení, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti |
---|
Písemná zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
-. The Assyrian Dictionary. Chicago: The Oriental Institute, 1956. ISBN 0-918986-05-2.
-
Black, Jeremy; George, Andrew; Postgate, Nicholas. A concise dictionary of Akkadian. Wiesbaden : Harrassowitz Verlag, 2000. ISBN 3-447-04264-8.
-
Huehnergard, John. A Grammar of Akkadian (Harvard Semitic Studies, 45). Winona Lake, Indiana: Eisenbrauns, 2011. ISBN 978-1-57506-941-8.
-
Nováková, Nea; Pecha, Lukáš; Rahman, Furat. Základy starobabylonštiny. Praha : Karolinum, 2000. ISBN 80-7184-997-9.
-
Zemánek, Petr ? Vavroušek, Petr ? Čech, Pavel ? Bičovský, Jan ? Rychtařík, Marek. Jazyky starého Orientu. Praha: Universita Karlova, 2010. ISBN 978-80-7308-312-0.
|