Vyučující
|
-
Matějovicová Eva, Mgr. Th.D.
|
Obsah předmětu
|
1) Verba mediae infirmae 2) Verba ultimae infirmae 3) Nepravidelná verba (alákum, itúlum, izzuzum/uzzuzum) 4) Třikrát slabá slovesa 5) Čtyřradikální slovesa 6) Rozšířené kmeny akkadského slovesa; jejich základní charakteristika a hlavní principy jejich odvozování 7) II. kmen u silných sloves (présens, préteritum, perfektum, stativ) 8) II. kmen u silných sloves (modální tvary) 9) II. kmen u silných sloves (nominální tvary odvozené od verbálních kořenů) 10) II. kmen u sloves primae n- 11) II. kmen u sloves primae alif 12) II. kmen u sloves primae w- 13) II. kmen u sloves primae j-
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 60 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 31 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
- disponovat odbornými znalostmi získanými v požadovaném rozsahu v rámci kurzu Akkadština 1 (KBS/K1X), Akkadština 2 (KBS/K2X) a Akkadština 3 (KBS/K3X) |
Odborné dovednosti |
---|
- disponovat odbornými dovednostmi získanými v požadovaném rozsahu v rámci kurzu Akkadština 1 (KBS/K1X), Akkadština 2 (KBS/K2X) a Akkadština 3 (KBS/K3X) - plánovat samostatně vlastní studium a učení - využívat efektivně moderní informační technologie |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: prezentuje vhodným způsobem svou práci i sám sebe před známým i neznámým publikem, |
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
bc. studium: efektivně využívá dostupné prostředky komunikace, verbální i neverbální, včetně symbolických a grafických vyjádření informací různého typu, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
- určit všechna pravidla pro čtení středně obtížných textů v akkadském jazyce v monumentálním i kursivním písmu - identifikovat různé tvary nepravidelných sloves - vysvětlit problematiku rozšířených kmenů akkadského slovesa |
Odborné dovednosti |
---|
- vytvářet tvary nepravidelných sloves - používat rozšířené kmeny akkadských sloves |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Individuální konzultace, |
Demonstrace dovedností, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Demonstrace dovedností, |
Obecné způsobilosti |
---|
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Písemná zkouška, |
Test, |
Průběžné hodnocení, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Odborné dovednosti |
---|
Průběžné hodnocení, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti |
---|
Písemná zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
-. The Assyrian Dictionary. Chicago: The Oriental Institute, 1956. ISBN 0-918986-05-2.
-
Black, Jeremy; George, Andrew; Postgate, Nicholas. A concise dictionary of Akkadian. Wiesbaden : Harrassowitz Verlag, 2000. ISBN 3-447-04264-8.
-
Huehnergard, John. A Grammar of Akkadian (Harvard Semitic Studies, 45). Winona Lake, Indiana: Eisenbrauns, 2011. ISBN 978-1-57506-941-8.
-
Nováková, Nea; Pecha, Lukáš; Rahman, Furat. Základy starobabylonštiny. Praha : Karolinum, 2000. ISBN 80-7184-997-9.
-
Zemánek, Petr ? Vavroušek, Petr ? Čech, Pavel ? Bičovský, Jan ? Rychtařík, Marek. Jazyky starého Orientu. Praha: Universita Karlova, 2010. ISBN 978-80-7308-312-0.
|