|
Vyučující
|
-
Chromjaková Miroslava, Mgr. Th.D.
|
|
Obsah předmětu
|
1) Verba mediae infirmae 2) Verba ultimae infirmae 3) Nepravidelná verba (alákum, itúlum, izzuzum/uzzuzum) 4) Třikrát slabá slovesa 5) Čtyřradikální slovesa 6) Rozšířené kmeny akkadského slovesa; jejich základní charakteristika a hlavní principy jejich odvozování 7) II. kmen u silných sloves (présens, préteritum, perfektum, stativ) 8) II. kmen u silných sloves (modální tvary) 9) II. kmen u silných sloves (nominální tvary odvozené od verbálních kořenů) 10) II. kmen u sloves primae n- 11) II. kmen u sloves primae alif 12) II. kmen u sloves primae w- 13) II. kmen u sloves primae j-
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 60 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 31 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| - disponovat odbornými znalostmi získanými v požadovaném rozsahu v rámci kurzu Akkadština 1 (KBS/K1Y), Akkadština 2 (KBS/K2Y) a Akkadština 3 (KBS/K3Y) |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - disponovat odbornými dovednostmi získanými v požadovaném rozsahu v rámci kurzu Akkadština 1 (KBS/K1Y), Akkadština 2 (KBS/K2Y) a Akkadština 3 (KBS/K3Y) - plánovat samostatně vlastní studium a učení - využívat efektivně moderní informační technologie |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Knowledge in previous levels of language |
| mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| - určit všechna pravidla pro čtení středně obtížných textů v akkadském jazyce v monumentálním i kursivním písmu - definovat různé tvary nepravidelných sloves - vysvětlit problematiku rozšířených kmenů akkadského slovesa |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - vytvářet tvary nepravidelných sloves - používat rozšířené kmeny akkadských sloves |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Samostudium, |
| Samostatná práce studentů, |
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Individuální konzultace, |
| Demonstrace dovedností, |
| Diskuse, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Demonstrace dovedností, |
| Samostatná práce studentů, |
| Prezentace práce studentů, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Písemná zkouška, |
| Test, |
| Průběžné hodnocení, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Písemná zkouška, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Individuální prezentace, |
|
Doporučená literatura
|
-
-. The Assyrian Dictionary. Chicago: The Oriental Institute, 1956. ISBN 0-918986-05-2.
-
Black, Jeremy; George, Andrew; Postgate, Nicholas. A concise dictionary of Akkadian. Wiesbaden : Harrassowitz Verlag, 2000. ISBN 3-447-04264-8.
-
Huehnergard, John. A Grammar of Akkadian (Harvard Semitic Studies, 45). Winona Lake, Indiana: Eisenbrauns, 2011. ISBN 978-1-57506-941-8.
-
Nováková, Nea; Pecha, Lukáš; Rahman, Furat. Základy starobabylonštiny. Praha : Karolinum, 2000. ISBN 80-7184-997-9.
-
Zemánek, Petr ? Vavroušek, Petr ? Čech, Pavel ? Bičovský, Jan ? Rychtařík, Marek. Jazyky starého Orientu. Praha: Universita Karlova, 2010. ISBN 978-80-7308-312-0.
|