|
Vyučující
|
-
Pluhaříková Pomajzlová Alena, Mgr. Th.D.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Krásná literatura 1 2. Krásná literatura 2 3. Krásná literatura 3 4. Krásná literatura 4 5. Historiografie 1 6. Historiografie 2 7. Historiografie 3 8. Filosofické práce 1 9. Filosofické práce 2 10. Vědecká díla 1 11. Vědecká díla 2 12. Hudba 13. Promítání dokumentárního filmu
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Samostudium literatury, Přednáška, Seminář
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 48 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 20 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| kurz nevyžaduje žádné zvláštní předchozí znalosti ani dovednosti |
| Odborné dovednosti |
|---|
| "- organizovat si samostatně studium a studijní aktivity - pracovat samostatně se studijními materiály - využívat efektivně moderní informační technologie" |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| studenti disponují základními znalostmi o vybraných odvětvích středověké a novověké blízkovýchodní intelektuální a umělecké produkce, umějí vystihnout jejich základní charakteristiky související s osobnostmi autorů, danými obdobími a místy vzniku. Orientují se v obsazích zásadních děl |
| Odborné dovednosti |
|---|
| " - analyzovat použité výrazové prostředky - interpretovat přečtená díla s ohledem na kulturní a dějinný kontext - zařadit samostatně na základě získaných znalostí konkrétní díla do určitých tradic či období" |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednáška založená na výkladu, |
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Samostudium, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Demonstrace dovedností, |
| Samostatná práce studentů, |
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Písemná zkouška, |
| Test, |
| Individuální prezentace, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Písemná zkouška, |
| Test, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Písemná zkouška, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Doporučená literatura
|
-
Al-Khalili, Jim. Pathfinders: The Golden Age of Arabic Science. London: Allen Lane, 2010.
-
Bondy, Egon. Středověká islámská a židovská filosofie. Filosofie renesance a reformace. 5, Poznámky k dějinám filosofie 5. [1. vyd.]. Praha : Sdružení na podporu vydávání časopisů, 1995. ISBN 80-85239-30-2_.
-
Ettinghausen, Richard; Grabar, Oleg. The art and architecture of Islam: 650-1250. New Haven ; Yale University Press, 1987. ISBN 0-300-05330-4.
-
Fakhry, Majid. A History of Islamic Philosophy. Columbia University Press, 2004.
-
Grube, Ernst J. Islámské umenie. 1. vyd. Bratislava : Pallas, 1973.
-
Hillenbrand, Robert. Studies in medieval Islamic architecture. Vol. 1. London : Pindar Press, 2001. ISBN 1-899828-14-1.
-
Hillenbrand, Robert. Studies in medieval Islamic architecture. Vol. 2. London : Pindar Press, 2006. ISBN 1-899828-15-X.
-
Oliverius, Jaroslav; Procházková, Dagmar. Svět klasické arabské literatury. Brno : Atlantis, 1995. ISBN 80-7108-109-4.
-
Robinson, Chase. Islamic Historiography. Cambridge: Cambridge University Press, 2002.
-
Turner, Howard. Science in Medieval Islam: An Illustrated Introduction. 1997.
|