Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Opakovací lekce - obsah kurzu P1X. 2. Krátké sloveso "být", vyjádření slovesa "umět něco" - balad búdan. 3. Povolání, zaměstnání, denní rozvrh. 4. Hodiny a čas, číslovky, dny v týdnu. 5. Koupě lístků, letenek. Dopravní prostředky. 6. Minulý čas. Na letišti, na nádraží, cestování. 7. Krátké přivlastňovací koncovky. Průběžný test. 8. Dům, domov, ubytování. Řadové číslovky. 9. Tázací zájmena, příslovce. Předložky. 10. Předmět přímý. Práce, studium, vzdělání. 11. Volný čas. Arabské jevy v perštině. 12. Revize. 13. Test.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 60 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 31 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
- disponovat odbornými znalostmi získanými v požadovaném rozsahu v rámci kurzu Perština 1 (KBS/P1Y) |
Odborné dovednosti |
---|
- disponovat odbornými dovednostmi získanými v požadovaném rozsahu v rámci kurzu Perština 1 (KBS/P1Y) - plánovat samostatně vlastní studium a učení - využívat efektivně moderní informační technologie |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
- určit pravidla pro zápis a čtení perským písmem - určit pravidla pro tvorbu vět - rozšiřovat slovní zásobu - identifikovat relevantní slovníky - znát slovní zásobu pro základní konverzační témata |
Odborné dovednosti |
---|
- číst a psát perským písmem - sestavit jednodušší souvětí a zapsat je perským písmem - představit se a komunikovat v jednodušších situacích (rodina, studium, volný čas, apod.) - používat základní slovní zásobu - vyhledávat samostatně neznámá slova v perském slovníku a překládat jednodušší texty. |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Výuka podporovaná multimédii, |
Demonstrace dovedností, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Individuální konzultace, |
Odborné dovednosti |
---|
Analyticko-kritická práce s textem, |
Demonstrace dovedností, |
Obecné způsobilosti |
---|
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Písemná zkouška, |
Průběžné hodnocení, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Odborné dovednosti |
---|
Průběžné hodnocení, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti |
---|
Písemná zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
Jafari, Fatemeh. Tamrínhá-je dastúr-e kárbordí. Tehran: ICPS., 2009.
-
Mace, John. Persian Grammar. London: Routledge, 2003.
-
Mirchi, R. První česko-perský slovník. Praha : Pardis, 1996. ISBN 80-900151-3-1.
-
Mohajer, Simin, Shahegh, Mahvash, Mostowfi, Frarima. Jádgírí zabán-e fársí.. Maryland: Ibex Publishers., 2007.
-
Pazargadi, Alaeddin. Easy Persian (Fársí ásán).1-5 díl.. Tehran: Rahnamapress.
-
Samareh, Yadollah. Ázfá. Amúzaš-e zabán-e fársí. 1-5 díl.. Tehran: Alhoda., 2010.
-
Vystrčilová, D. Příruční slovník persko-česko. Praha, 2002.
-
Vystrčilová, Darina. Česko-perský slovník. 2017. ISBN 978-80-270-1415-6.
|