|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
1. Opakovací lekce - obsah kurzu P2X. 2. Komparativ, superlativ. Írán - geografie. 3. Věty zvolací. Na bázáru. Nakupování. 4. Průběhový přítomný čas. Počasí, klimatické podmínky. 5. V bance. Na poště. Ve směnárně. 6. Řadové číslovky. 7. Budoucí čas. Průběžný test. 8. Rozkaz. V hotelu. Rezervace. Stížnost. Reklamace. 9. Lidské tělo. Vlastnosti. Osobnostní charakteristiky. Oblečení. Barvy. 10. Subjunktiv přítomný - bájad, šájad. 11. Subjunktiv přítomný - chástan, tavánestan. 12. Revize. 13. Test.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 60 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 31 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| - disponovat odbornými znalostmi získanými v požadovaném rozsahu v rámci kurzu Perština 1 (KBS/P1Y) a Perština 2 (KBS/P2Y) |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - disponovat odbornými dovednostmi získanými v požadovaném rozsahu v rámci kurzu Perština 1 (KBS/P1Y) a Perština 2 (KBS/P2Y) - plánovat samostatně vlastní studium a učení - využívat efektivně moderní informační technologie |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| - rozšířit slovní zásobu týkající se lidského těla, barev, oblečení, číslovek, pošty, banky, nakupování - určit pravidla pro vyjadřování komparativu a superlativu adjektiv a příslovcí, rozkazu - určit pravidla pro základní vazby modálních sloves se subjunktivem - určit pravidla pro používání přítomného průběhového času a času budoucího |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - používat aktivně rozšířenou slovní zásobu pro konverzaci v rámci základních témat - používat komparativ a superlativ adjektiv a příslovcí, rozkaz, vazby modálních sloves se subjunktivem, přítomný průběhový čas a čas budoucí |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Demonstrace dovedností, |
| Samostudium, |
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Diskuse, |
| Individuální konzultace, |
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Samostatná práce studentů, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Demonstrace dovedností, |
| Samostatná práce studentů, |
| Prezentace práce studentů, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Test, |
| Kombinovaná zkouška, |
| Průběžné hodnocení, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Průběžné hodnocení, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Kombinovaná zkouška, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Individuální prezentace, |
|
Doporučená literatura
|
-
Jafari, Fatemeh. Tamrínhá-je dastúr-e kárbordí. Tehran: ICPS., 2009.
-
Mace, John. Persian Grammar. London: Routledge, 2003.
-
Mirchi, R. První česko-perský slovník. Praha : Pardis, 1996. ISBN 80-900151-3-1.
-
Mohajer, Simin, Shahegh, Mahvash, Mostowfi, Frarima. Jádgírí zabán-e fársí.. Maryland: Ibex Publishers., 2007.
-
Pazargadi, Alaeddin. Easy Persian (Fársí ásán).1-5 díl.. Tehran: Rahnamapress.
-
Samareh, Yadollah. Ázfá. Amúzaš-e zabán-e fársí. 1-5 díl.. Tehran: Alhoda., 2010.
-
Vystrčilová, D. Příruční slovník persko-česko. Praha, 2002.
-
Vystrčilová, Darina. Česko-perský slovník. 2017. ISBN 978-80-270-1415-6.
|