Název předmětu | Perština 4 |
---|---|
Kód předmětu | KBS/P4X |
Organizační forma výuky | Cvičení |
Úroveň předmětu | nespecifikována |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 5 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | nespecifikováno |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
1. Opakovací lekce - obsah kurzu P3X. 2. Kulturní a společenské reálie Íránu - Nourúz, íránský kalendář. 3. Subjunktiv přítomný - možnost, pravděpodobnost, nutnost, přání. 4. Kulturní s společenské reálie Íránu - náboženství. 5. Reálie perskojazyčné oblasti - Tádžikistán. Zvratná částice chod. 6. Reálie perskojazyčné oblasti - Afghánistán. Výrazy hamín, hamán, čenín, čenán. 7. Komunikace po telefonu. Inzerát. Dopis. Formální e-mail. Průběžný test. 8. Předpřítomný čas. U lékaře. V nemocnici. U zubaře. 9. Hovorová perština. Perská kuchyně. Na oslavě. 10. Minulý čas trvací. Větné spojky a vazby. 11. Slovotvorný sufix -eš, -á, -ná, -áne, -mand, -gáh, -gín. 12. Revize. 13. Test.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Dialogická výuka, Výuka podporovaná multimédii, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Seminární výuka, Samostatná práce studentů, Samostudium studentů, Samostudium literatury, Studium textů, Cvičení
|
Předpoklady |
Odborné znalosti |
- disponovat odbornými znalostmi získanými v požadovaném rozsahu v rámci kurzu Perština 1 (KBS/P1X) a Perština 2 (KBS/P2X) a Perština 3 (KBS/P3X) |
Odborné dovednosti |
- disponovat odbornými dovednostmi získanými v požadovaném rozsahu v rámci kurzu Perština 1 (KBS/P1X), Perština 2 (KBS/P2X) a Perština 3 (KBS/P3X) - plánovat samostatně vlastní studium a učení - využívat efektivně moderní informační technologie |
Obecné způsobilosti |
bc. studium: efektivně využívá dostupné prostředky komunikace, verbální i neverbální, včetně symbolických a grafických vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
bc. studium: prezentuje vhodným způsobem svou práci i sám sebe před známým i neznámým publikem, |
Výsledky učení |
Odborné znalosti |
- rozšířit slovní zásobou, kromě jiného zaměřenou na společenské reálie v persky hovořících oblastech - určit pravidla pro vyjadřování možnosti, pravděpodobnosti, nutnosti, přání - určit pravidla pro tvoření předpřítomného a minulého času trvacího - identifikovat slohotvorné sufixy pro tvorbu substantiv a adjektiv - charakterizovat základy hovorové podoby jazyka |
Odborné dovednosti |
- používat slovní zásobu zaměřenou na reálie persky hovořících oblastí - tvořit subjunktiv při vyjadřování možnosti, pravděpodobnosti, nutnosti, přání (momken ast, emkán dárad, ehtemál dárad, lázem ast, dúst dáštan, madžbúr búdan, omídvár búdan, qarár ast,...) - tvořit předpřítomný čas sloves a minulý čas trvací (gozašte-je naqlí, gozašte-je estemrárí) - používat slovotvorné sufixy -eš, -á, -ná, -áne, -mand, -gáh, -gín, atd. při tvorbě substantiv a adjektiv |
Obecné způsobilosti |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
Vyučovací metody |
Odborné znalosti |
Demonstrace dovedností, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Diskuse, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Odborné dovednosti |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Demonstrace dovedností, |
Obecné způsobilosti |
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Hodnotící metody |
Odborné znalosti |
Test, |
Kombinovaná zkouška, |
Průběžné hodnocení, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Odborné dovednosti |
Průběžné hodnocení, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti |
Kombinovaná zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
---|