Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Opakovací lekce - obsah kurzu P5X. 2. Pasivum. Návštěva íránských měst. 3. Subjunktiv minulý. 4. Vyjádření obavy (bájad + gozašte-je estemrárí). 5. Praktická jazyková cvičení (téma, diskuse). 6. Vyjádření odhadu (bájad + subjunktiv minulý). 7. Přímá řeč. Průběžný test. 8. Praktická jazyková cvičení (téma, diskuse). 9. Syntaktická cvičení. 10. Praktická jazyková cvičení (téma, diskuse). 11. Syntaktická cvičení. 12. Revize. 13. Test.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická výuka, Výuka podporovaná multimédii, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Seminární výuka, Samostatná práce studentů, Samostudium studentů, Samostudium literatury, Studium textů, Cvičení
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 60 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 31 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
- disponovat odbornými znalostmi získanými v požadovaném rozsahu v rámci kurzu Perština 1 (KBS/P1X), Perština 2 (KBS/P2X) Perština 3 (KBS/P3X) a Perština 4 (KBS/P4X) a Perština 5 (KBS/P5X) |
Odborné dovednosti |
---|
- disponovat odbornými dovednostmi získanými v požadovaném rozsahu v rámci kurzu Perština 1 (KBS/P1X), Perština 2 (KBS/P2X), Perština 3 (KBS/P3X), Perština 4 (KBS/P4X) a Perština 5 (KBS/P5X) - plánovat samostatně vlastní studium a učení - využívat efektivně moderní informační technologie |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: efektivně využívá dostupné prostředky komunikace, verbální i neverbální, včetně symbolických a grafických vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
bc. studium: prezentuje vhodným způsobem svou práci i sám sebe před známým i neznámým publikem, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
- určit pravidla pro tvorbu pasivních konstrukcí a pro užití minulého subjunktivu - určit všechna základní pravidla pro syntax a vyjádření nepřímé řeči - ovládat dosud získané znalosti slovní zásoby i gramatických pravidel |
Odborné dovednosti |
---|
- projevovat jistě dosud získané dovednosti v používání perštiny - vyjadřovat pasivní konstrukce a využívat minulý subjunktiv - komunikovat samostatně v rámci všech běžných konverzačních témat za využití pravidel pro syntax |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Výuka podporovaná multimédii, |
Demonstrace dovedností, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Obecné způsobilosti |
---|
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Kombinovaná zkouška, |
Test, |
Průběžné hodnocení, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Odborné dovednosti |
---|
Průběžné hodnocení, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti |
---|
Kombinovaná zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
Jafari, Fatemeh. Tamrínhá-je dastúr-e kárbordí. Tehran: ICPS., 2009.
-
Mace, John. Persian Grammar. London: Routledge, 2003.
-
Mirchi, R. První česko-perský slovník. Praha : Pardis, 1996. ISBN 80-900151-3-1.
-
Pazargadi, Alaeddin. Easy Persian (Fársí ásán).1-5 díl.. Tehran: Rahnamapress.
-
Samareh, Yadollah. Ázfá. Amúzaš-e zabán-e fársí. 1-5 díl.. Tehran: Alhoda., 2010.
-
Vystrčilová, D. Příruční slovník persko-česko. Praha, 2002.
-
Vystrčilová, Darina. Česko-perský slovník. 2017. ISBN 978-80-270-1415-6.
|